Eerste Stageweek en Australia Day - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu Eerste Stageweek en Australia Day - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu

Eerste Stageweek en Australia Day

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

26 Januari 2009 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Zo de eerste stageweek zit erop. De eerste werkdag begon rampzalig, er reden geen treinen, komt bijna nooit voor, hooguit 1 keer in het jaar, uiteraard dat heb ik weer. Toen kon ik op de bus gaan zitten wachten, samen met nog een man of 20. Na 10 minuten kwam er eindelijk een bus aan, die rijd ons straal voorbij, terwijl hij ruimte zat had. Nog 5 minuten verder kwam de volgende bus aanrijden, ik had toen nog een kwartier om op mijn werk te verschijnen. Gelukkig waarschuwde de buschauffeur me wanneer ik uit moest stappen en uiteindelijk was om precies om 9 uur bij het gebouw waar mijn stageadres zich bevind. Toen kwam de taak om de juiste verdieping en het juiste kantoor te vinden. Het bleek dat het gebouw een oude fabriek was en dat het aan de achterkant helemaal doorliep maar binnen 5 minuten had ik het dan toch gevonden. Het werk kon beginnen. Na een korte introductie van mijn collega’s (erg kort want het zijn er maar 2) en een korte rondleiding door het gebouw en de uitgangen kreeg ik een handleiding en een groot dik boek om door te lezen. Verder mocht ik een aanvraag zelf doorlopen en ben ik nogsteeds bezig met het opzoeken van websites van tour operators die al gecertificeerd zijn. Ik heb tussendoor ook nog gezocht naar delen in de aanvraag die geüpdate moeten worden en het maken van een folder om meer klanten te trekken op korte termijn. Al met al een redelijk druk weekje gehad dus. Vanaf morgen ga ik ook meer verantwoordelijkheden krijgen zoals het beantwoorden van de telefoon, en het overnemen van de verantwoordelijkheden van het ECO-certificaat.

Mijn collega’s zijn er erg aardig, Amy is de hoofd assistent van Kristie, die op het moment de baas is omdat er nog geen CEO is aangesteld op dit moment. Ik kan lekker met de dames kletsen tijdens pauze en tijdens het werk. Vanaf morgen is er nog een stagiaire aanwezig op het kantoor, Joanne, een franse dame die op het laatste moment nog is aangenomen.

Mijn eerste week is in ieder geval goed bevallen daar, ik heb het idee dat ik veel kan leren over werken in een ECO-organisatie en op deze manier ook aan mijn professionele vaardigheden kan werken.

Zaterdag ben ik weer gaan rondkijken in Brisbane. Allereerst ben ik naar het Lone Pine Koala Sanctuary gegaan, een opvang voor koala’s en verschillende andere dieren. Daar was ik natuurlijk in eerste instantie voor de koala’s. Er waren er super veel daar, van senioren tot baby’s en ik heb er zelfs 1 vastgehouden en sta ermee op de foto. Dat was echt super gaaf en goede manier voor het park om geld in te zamelen aangezien je er wel voor moest betalen. Naast de koala’s zaten er ook een heleboel kangoeroes in het park, die hadden een aparte omheining waar je gewoon binnen kon lopen. Ik heb ze zelfs mogen voeren en aaien, ook hier uiteraard weer een foto van gemaakt. De kleintjes waren het leukst om te voeren, die knabbelde het voer 1 voor 1 op, terwijl de grote meteen je hand onderkwijlde in een poging alles in 1 keer op te eten. Verder hadden ze ook dingo’s, wombats, verschillende vogels, schildpadden, slangen, hagedissen, boerderijdieren en een paar Tasmaanse duivels die weigerde zich te laten zien. Er was een roofvogels show, die ik helaas gemist heb; een koala show met informatie over koala’s, wat ze eten, hoe ze leven, enz.; en een schaapherder show die liet zien hoe zijn hond de schapen begeleide.

Daarna heb ik een vakantie geboekt voor mezelf. In maart ga ik lekker 6 dagen naar de Whitsundays, een eilandengroep bij het Great Barrier Reef in het noorden van Queensland. Ik zal 3 nachten in een hostel slapen en 3 dagen en nachten op de Solway Lass, een zeilboot gebouwd in Nederland in 1902. Hiermee ga ik rondvaren op het Great Barrier Reef en uiteraard zitten er ook snorkeltrips bij, heb er nu al super veel zin in!! Als laatste die dag ben ik nog wat gaan winkelen in South Bank bij de lifestyle markt en in het centrum en die avond ben ik naar de film gegaan, Valkyrie.

Zondag heb ik voornamelijk op de bank doorgebracht, activiteiten opgezocht die ik wil ondernemen hier en plaatsen die ik wil bezoeken. In de avond ben ik met Tawny, naar het casino gegaan in het centrum, daar hebben we een tijdje rondgekeken, en uiteraard een klein gokje gewaagd, van in totaal wel 2 dollar.

En vandaag, 26 januari was het Australia Day in heel Australië. Ik heb vandaag doorgebracht met Kate Powers, de dochter van Deborah mijn gastvrouw hier. Ik ben naar haar huis gegaan waar ik haar vrienden heb ontmoet en daarna zijn we naar het Story Bridge Hotel gegaan waar van alles georganiseerd was. Ik heb voor het eerst in mijn leven kakkerlakken races gezien. Erg populair hier op Australia Day. Je kon een kakkerlak kopen, benoemen en inzetten tijdens de race. De kakkerlakken werden iedere race met veel poespas naar voren gebracht. Ze werden voorgegaan door een doedelzakken band en in een glazen pot bewaard tot de race. Iedere race werden er ongeveer 40 ingezet, allemaal met een nummertje op hun rug. Ze werden in het midden van een ring gezet en de 3 eerste kakkerlakken die uit de ring kwamen hadden gewonnen. De ‘eigenaren’ kregen dan een beker en de eerste plaats was goed voor een tas met prijsjes erin. Verder was er een band die verschillende Australische nummers ten gehore bracht, evenals het volkslied en the Waltzing Mathilda, een soort onofficieel volkslied. Australia Day word voornamelijk als excuus gebruikt om veel te drinken en vroeg te starten. Ik heb vandaag ook voor het eerst Australisch bier geproefd en ik moet zeggen, Pure Blond is best lekker. Rond etenstijd zijn we naar het centrum van Brisbane gegaan waar ik ervoor koos om naar huis te gaan zodat ik morgen niet met een kater op mijn stage zit. Australia Day is in ieder geval een interessante feestdag en reuze gezellig, of je nou een Aussie bent of niet.

Dit was het weer voorlopig, morgen begint de tweede stageweek, kijken of ik het nogsteeds leuk vind. 1 week gehad, nog 24 te gaan.

De groeten uit Down Under

xxx Susanne

• 27 Januari 2009 - 14:26

Hanneke Wiltink:

Hoi Susanne je hebt al weer veel meegemaakt. En leuke fotos . Je bent ook wel wat verkleurd zie ik op de fotos en aan alles merk ik dat je het goed naar je zin hebt Houden zo groetjes van Hanneke

• 28 Januari 2009 - 11:45

Chantal:

heeey suus!! ohh die foto met die koala dies echt super lief! heel fijn dat je het daar goed naar je zin hebt hoop dat alles goed gaat en je begint te wennen want da zal nie meevallen ...die foto van de kakkerlakkenrace ziet er grappig uit dat ze daar zo groot spectakel van kunnen maken haha mja meid veel plezier daar en hoor het volgende verhaaltje wel weer :) doei doeixxxx zoen

• 28 Januari 2009 - 14:29

Maris:

Hela,
    leuk dat je al die exotische dieren al hebt gezien... hier heb je die niet, wel rare verschijningen op straat... zoals bedelaars, mensen met extreem lang haar die opeens ruzie zoeken en buitenlandse mensen/toeristen.......maar in Belgie kan iedereen een buitenlander zijn, gezien je nooit weet wat voor taal je moet gebruiken... Toch ben ik stiekem wel jaloers op jou en Lieke... maar aan de andere kant zou ik Tom teveel missen. Trouwens heb jij zoveel vakantiedagen dat je je dat kan veroorloven om een trip te maken? Klinkt wel tof... voorlopig hou ik het maar bij weekendjes brussel of breda....

Succes nog met je stage!

• 08 Februari 2009 - 18:51

Clarrie:

Hoi Susanne,
    Zo te lezen en te zien begin je goed te wennen en heb je het er naar je zin.
    Veel succes en ik hou je berichten bij.
    groetjes Clarrie