Vanwege grote vraag, een update vanuit Down Under - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu Vanwege grote vraag, een update vanuit Down Under - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu

Vanwege grote vraag, een update vanuit Down Under

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

09 Maart 2009 | Australië, Brisbane

Er was een Travel Expo in het beursgebouw van Brisbane op 21 en 22 februari, ik er even heen, wie weet kom je nog iets leuks tegen. Denk geef mezelf ruim de tijd, met de Nederlandse Vakantiebeurs in gedachte en de grootste van het beursgebouw. Had ik niet hoeven doen, was nog geen 10de van de vakantiebeurs en dan waren het ook nogeens allemaal stands om op reis te gaan naar Azië, Europa en Amerika, tja jongens daar wil ik niet heen. Opzij in een hoekje toch nog een standje gevonden over Australië. Daar eventjes wat foldertjes gehaald en wegwezen want er viel echt niks te beleven daar.

Zaterdag 21 februari heb ik om te vieren dat ik hier een maand zit, de Story Bridge Climb gedaan. Dat betekend dat ik bovenop een brug heb gelopen en daarvoor betaald heb . Toch wel spectaculair aangezien het maar op 3 bruggen ter wereld mag en die allemaal hieronder liggen, de andere 2 zijn in Sydney en Auckland (Nieuw Zeeland). Het uitzicht van bovenaf was schitterend, je kon heel ver over Brisbane uitkijken en uiteraard werden er ook foto's genomen van alle deelnemers aan de klim. Helaas mocht je zelf geen fototoestel meenemen, dus als je een beetje een indruk wilt krijgen van hoe het er daar uitziet zal je naar de volgende website moeten gaan: . De gids wist een heleboel over de brug te vertellen, o.a. dat ie verschillende keren hernoemd is en dat de snelweg die erover loopt de kortste van Australië is. Even verderop zit er een duidelijke bocht in de weg, deze hebben ze zo aangelegd om een kroeg te sparen, blijkbaar was heel Brisbane in opstand gekomen toen de overheid dreigde de kroeg te slopen voor de snelweg, die discussie hebben ze duidelijk verloren. Ook vertelde hij dat de brug heel precies was aangelegd en dat ze er maar 1mm langs zaten met de berekeningen toen hij in het midden samen kwam, en dat in 1939. Een andere brug verderop die ongeveer 10 jaar oud is, hebben ze met alle moderne gemakken aangelegd en daar zaten de berekeningen er een meter langs, techniek is toch niet alles blijkbaar.

Zondag 22 februari naar Seaworld gegaan. Openbaar vervoers connectie zijn hier toch goed dacht ik, daar ben ik wel in 2 uurtjes ofzo. Dat viel tegen. Moest een station eerder de trein uit omdat ze aan het spoor aan het werken waren. De bus pakken naar het volgende station, dat viel nog mee, duurde iets van 10 minuten. Daar moest ik overstappen op de volgende bus die me naar Sea World zou brengen. Die bus deed er alleen een uur over om er te komen, maarja wat wil je als hij overal omrijd en een gewone lijnbus blijkt te zijn. Maargoed om 12 uur was ik dan eindelijk in Sea World (was om kwart voor 9 vertrokken), en had nog 5 uur voordat het park weer dicht ging. Nou is Sea World Gold Coast niet zo groot als de Sea Worlds in Amerika, sterker nog ze hebben geeneens orka’s. Maar wel een leuke dolfijnen show en genoeg andere beesten en attracties waar ik me kon vermaken. Een nieuwe achtbaan genaamd Jet Rescue, laat je echt op waterski’s zitten terwijl je met een rotvaartje rond gaat. Het gaat zelfs zo snel dat je geen pet, zonnebril of iets in je broekzak hebben zitten omdat je dat heel snel kunt verliezen daar. De dolfijnen show was wel leuk om te zien, die beesten kunnen ontzettend leuke shows opvoeren en geweldige sprongen maken. Ik ga in april weer terug, dit keer omdat ik een reef snorkel tussen de tropische vissen en reef haaien heb geboekt, evenals een dolfijnen water ervaring, zwemmen tussen de dolfijnen van Seaworld! Ik heb er nu al zin in. Dan kan ik meteen de attracties die ik de vorige keer heb gemist uitproberen. De terugweg duurde net zolang als de heenweg, alleen al omdat de bussen niet op de treinen aansloten, de bus kwam aanrijden bij het station, en daar ging de trein, weer een half uur wachten.

Het weekend daarna ben ik verhuisd naar een andere homestay. Dit omdat Deborah en Mary een verdieping onder hun huis aan wilde leggen met meer kamers voor studenten en een aantal andere dingen. Ze hadden het eigenlijk gepland voor juli / augustus, als ik weer weg was, maarja er kwam een goed bod langs en voila, ze zijn nu reeds 3 weken bezig met de verbouwing. Helaas betekende dit ook dat we 3 weken niet in het huis rond konden lopen terwijl ze de houten balken onder het huis weghalen en er een laag onder aan toevoegen. Dus even een oproep geplaatst op homestayweb en zo een nieuwe homestay gevonden. Ik ben naar Manly verhuisd, een leuke suburb van Brisbane dat aan de zee ligt. Het is een stuk verder bij het centrum en Fortitude Valley vandaan, zo’n 40 minuten, maar het koelt er wel meer af in de avond, dan in Wilston. Het is ook een erg leuk gezin, naja gezin, het is een getrouwd stel, Mitch en Sarah, beide begin 30 en hun vogel Wilson, die eigenlijk een meisje is. Zij zijn ook gek op reizen en zijn afgelopen jaar in Nederland geweest, dus ze waren ook erg geïnteresseerd in de Nederlandse cultuur en we zitten bijna iedere avond reisverhalen uit te wisselen. Op zaterdag heb ik voornamelijk Manly verkend, lekker rondgelopen, beetje gewinkeld en gezwommen in het zwembad. Het station ligt op ongeveer 3 minuten lopen bij de homestay vandaag, lekker dichtbij zou je denken, helaas nog wat dichter dan dat, de trein rails liggen achter de tuin, dus ongeveer ieder kwartier vanaf 5 uur in de ochtend tot 2 uur in de nacht komt er een trein langs geraasd, gelukkig wen je er aan en bestaat er zoiets als oordoppen. Mijn kamer is een stuk groter als bij Deborah en Mary, bestaande uit 2 verdiepingen, boven een tv, bank en bureautafel, beneden een tweepersoonsbed en kledingkast.

Mijn eerste weekend in de homestay viel ook samen met het bezoek van Sarah’s moeder,die voor een weekend was overgekomen vanuit Sydney. Op zondag zijn we met zijn vieren gezellig een dagje naar Moreton Bay Island gegaan. Lekker gesnorkeld rond de scheepswrakken die bij het eiland liggen en daar stikte het ook van de tropische vissen. Samen met Mitch ben ik bovenop zo’n wrak geklommen om vanaf een meter of 4 lekker in het water te springen. Het water was super helden, je kon van bovenaf de bodem zien, zelfs als je er meer dan 5 meter vanaf zat. Na het zwemmen lekker rond gewandeld, geprobeerd te sandboarden, van een duin afglijden, wat niet echt lekker ging omdat we geen echte boards hadden die er geschikt voor waren, nog een keer lekker gaan zwemmen, het water was lekker warm en in de avond even gekeken hoe mensen op het resort verbleven de dolfijnen aan het voeren waren. Daarna de boot weer terug genomen om lekker te douchen en naar bed te gaan.

Op maandag voor het eerst vanuit Manly naar mijn stage gegaan, wat niet veel bijzonders was, je moet alleen weten waar je op de trein gaat staan wachten omdat dit van invloed is op het wel of niet verkrijgen van een zitplaats. Dit omdat de trein die ik pak een express is die na Manly niet meer stopt totdat hij bijna bij het centrum is.

Afgelopen weekend heb ik het weer lekker rustig aan gedaan. Ik heb op zaterdag middag lekker even geshopt in het centrum en weer veels te veel geld uitgegeven, maarja nu zit ik hier en over 4 ½ maand moet ik alweer naar huis, jaja, begin nou al het gevoel te krijgen dat ik niet genoeg tijd heb om alles te doen. Na de middag had ik afgesproken met Tawny, mijn oud huisgenootje bij Deborah en Mary, gezellig met haar en haar vrienden wezen zwemmen en kletsen op South Banks Streets Beach. S’avonds hadden we bezoek, Mutu (ik denk dat je het zo spelt, heb geen idee eigenlijk), de student die hier voor mij heeft gezeten, kwam op bezoek omdat haar beste vriendin was overgekomen vanuit Japan. Dus we hebben gezellig de hele avond zitten kletsen.

Op zondag ben ik naar Stradbroke Island gegaan. Een erg mooi eiland waar je vanaf Manly in anderhalf uur kunt zijn. Daar heb ik lekker rond gewandeld en een gorge walk gedaan, lekker langs kliffen afgelopen en mooie foto’s gemaakt. Daarna nog even gaan zwemmen bij point lookout, schijnbaar een erg mooie plek om walvissen te spotten in juni / juli / augustus, als die hier voorbij trekken komend vanaf Antarctica. Het water was best ruw omdat er een stevige wind stond en de golven waren super hoog, dus ben maar lekker in het ondiepe gebleven, daar kon ik ook lekker even afkoelen. Ondanks het feit dat hier de herfst is begonnen, word het er nog niet minder warm op.

Verder heb ik ook een nieuwe camera gekocht afgelopen weekend, en natuurlijk uitgetest want donderdag is het zover, dan vlieg ik naar de Whitsundays voor een lekker korte vakantie en om te vieren dat ik hier alweer 2 maanden zit. Dus na deze vakantie heb ik weer een update voor jullie.

Als jullie de filmpjes willen zien die ik heb geschoten moet je even op YouTube kijken, daar heb ik ze allemaal gepost, mijn gebruikersnaam is susanneg87.

Verder wil ik graag even tante Margo, opa en oma Swinkels en mam bedanken voor hun kaarten, het is altijd leuk om kaarten naar huis te sturen, maar kaarten gestuurd krijgen hier had ik niet verwacht en vormden een erg leuke verrassing.

Nou tot de volgende keer, hopelijk over ongeveer een week
Groetjes uit Down Under!! :)

  • 09 Maart 2009 - 12:52

    Maris:

    Haa. Je schrijft al heel veel over je activiteiten. Gelukkig maar dat je zoveel kunt zien in de weekenden. Maar hoe gaat het met je stage, niet veel erover gelezen? Is het wel leuk of??? Kun je er veel leren? In Brussel gaat het goed; maar ik zou dolgraag in Australie hebben gezeten... Of ergens anders met zonnetje. Het weer gaat hier ook de goede kant op, was vorig weekend 14graden :) Morgen ga ik beginnen aan een of ander architectonisch programma om plattegronden van de evenement zalen te maken... oei, ik en computers?
    Ik ben trouwens vaak de eerste die je dingen leest...
    Veel plezier met je petite vacance:)
    A tout a l´heure

  • 10 Maart 2009 - 20:00

    Hanneke Wiltink:

    Hoi Susanne. Iij maakt toch leuke dingen mee. Wn je hebt er lekker weer op. Datlaatste is in Nederland nog steeds niet. Lekker weer. Ja daar verlang ik ook naar. Bij jou is het vast veel beter. Maar ja eens zal het wel beter worden. Maar ik ben blij dat jij het erg naar je zin hebt. En je berichtjes vind ik erg leuk om te lezen.Susanne het gaat je goed. en ik lees wel weer verder. Groetjes van mij Hanneke

  • 12 Maart 2009 - 16:27

    Mam:

    inmiddels heb ik je telefoontje gehad dat je goed bent aangekomen op de Whitsundays. Maar goed dat cycloon Hamisch inmiddels is afgezwakt en daar niet meer komt. Je boft maar weer. Heb je je zeebenen nog niet echt nodig :P !!! Ben heel benieuwd naar de eerstvolgende berichten over je korte vakantie. Het leven van een stagiaire is hard, jeetje!!!
    Mariska heeft trouwens wel gelijk. Er mag best wat over je stage gezegd worden. Dat gaat toch ook goed. Anders denkt iedereen die dit leest dat je alleen maar bent gegaan voor vakantie :P.
    Denken wij trouwens ook wel eens!!!!!!

    groetjes,
    mam

  • 14 Maart 2009 - 11:47

    Pieter Swinkels:

    Hoeze wel eens. ik wqeet het bijna zeker maar het is gegund. Veel vakantie en weinig werken. Daar zijn veel mensen jaloers op.
    Goed te horen dat je het goed naar je zin heb.
    Succes verder met de vakantie en de groetne uit Best (vandaag ook zonnig)

  • 15 Maart 2009 - 10:43

    Corrie:

    Hoi Susanne,
    je hebt groot gelijk dat je zoveel mogelijk wil genieten in de tijd dat je daar zit, zou ik zelf zeker ook doen! Jou kennende komt het met de stage toch wel goed, niet dan? Groetjes, Corrie

  • 15 Maart 2009 - 18:30

    Clarrie:

    Hoi Susanne, heb zojuist je laatste verslag gelezen. Het lijkt me dat je het naar je zin hebt. Blijf idd zoveel mogelijk bekijken en genieten. Succes met je stage en een fijne vakantie. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australie Stage 2009

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2009

Weer Thuis

30 Juli 2009

Melbourne / Sydney / Brisbane

23 Juli 2009

Great Ocean Road

20 Juli 2009

Adelaide en Kangaroo Island

17 Juli 2009

Alice Springs / Ayers Rock
Susanne

Actief sinds 14 Dec. 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 27686

Voorgaande reizen:

09 November 2013 - 01 November 2014

Nieuw Zeeland

21 Oktober 2012 - 20 Oktober 2013

Working Holiday Australie

12 Januari 2009 - 27 Juli 2009

Australie Stage 2009

Landen bezocht: