Sea World Rules!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu Sea World Rules!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu

Sea World Rules!!

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

27 April 2009 | Australië, Brisbane

Eerst even beginnen met vorig weekend. Lekker rustig aan gedaan en op zaterdag avond met Jo naar het planetarium van Brisbane gegaan op Mt Cootha. Daar kun je op zaterdag avond een programma volgen waarmee je door de telescopen mag kijken. Het was echt super interessant om te zien en we hebben als eerste de planeet Saturnus bekeken. Echt grappig met de ringen erom, het was helemaal in zwart wit, je zou denken dat we naar een foto aan het kijken waren ware het niet dat Jo net voor mij had gekeken en in eerste instantie niks zag omdat de koepel voor de buitenlucht zat. Verder naar een aantal sterren gekeken en geleerd hoe het het zuiden kunt vinden aangezien ze hier de poolster niet hebben voor het noorden. Ook was het leuk om te leren dat het sterrenbeeld de Southern Cross, wat op de vlag van Australie staat (ook die van Nieuw Zeeland, alleen zijn die 1 ster vergeten), alleen vanaf het zuidelijk halfrond te zien is. Terwijl Orion en voornamelijk die riem van Orion overal ter wereld te zien is :) .

Dit weekend zoals jullie vast al geraden hadden, naar Sea World geweest. Op zaterdag was het ANZAC Day dus alles later open of gewoon dicht, maar daar had ik geen last van, want ik ging naar Sea World, en die was alleen later open. ANZAC day is de dag waarop Australië zijn soldaten, in het verleden en nu eert. Gratis openbaar vervoer voor hen en hun families op die dag en verschillende optochten en herdenking diensten.

Terug naar Sea World, niet alleen ging ik genieten van de attracties daar, maar ik had ook dieren avonturen geboekt. En op zaterdag stond een water avontuur met dolfijnen op het programma :). Meteen een wetsuit ophalen en naar de ontmoetingsplek. We kregen eerst wat uitleg over wat we wel en niet mochten doen met de dolfijnen en toen was het zover, op naar de dolfijnen. De groep werd in tweeën gedeeld en ik ging met mijn groep het diepe in. Daar mochten we de dolfijnen aaien over hun rug en buik, ze zijn echt zacht als je ze aait, beetje rubberachtig, maar minder weerstand. De trainer liet de dolfijnen onder ons door zwemmen zodat we konden zien hoe ze zwemmen en hoe elegant ze door het water bewegen. Daarna lieten we ze rondjes draaien in het water, een soort van dansen en we lieten ze geluiden maken. Je kon duidelijk verschil horen tussen de verschillende dolfijnen, de een wat hoger en luider als de ander. Het was echt super en had eigenlijk wel wat langer mogen duren voor mij. Daarna mochten we terug naar de kant zwemmen om een voor 1 op de foto te gaan met Susie :) , 1 van de dolfijnen en nog even wat aaien en informatie over de dolfijnen in Sea World. Daarna was het tijd om terug te gaan en om ons weer om te kleden.

De rest van de dag heb ik genoten van de verschillende attracties, de achtbanen en waterbanen. De waterski show vond ik nog steeds niet geweldig, maar de stunt waren best goed. Aangezien ik op zondag ook nog een programma geboekt had heb ik de nacht doorgebracht in een YHA (Youth Hostel Australia), lekker douchen, avond eten en even te voet een beetje van Main Beach verkend (daar ligt Sea World en mijn hostel lag aan Sea World Drive (nog geen kilometer bij het pretpark vandaan).

Zondag op tijd weer uitgecheckt en naar Sea World gelopen, tja ben toch bezig met een uitdaging om minimaal 10.000 stappen per dag te doen, dus ik dacht dat dit vast een goed begin zou zijn. Mooi op tijd me ingecheckt voor het programma van zondag, een Tropische reef snorkel sessie. Daarna lekker weer terug naar de attracties en de dolfijnenshow Imagine bekeken, het blijft mooi om te zien wat ze allemaal kunnen met die beesten (filmpjes op mijn You Tube site).

Daarna was het tijd voor mijn Tropical Reef Snorkel Avontuur, eerst moesten ze ons een filmpje laten zien over hoe je moet snorkelen en wat je wel en niet mocht doen in de tank. Daarna omkleden, wetsuit aan en naar het water waar we eerst even gefotografeerd werden. Daarna mochten we er zelf opuit trekken en gaan kijken wat er allemaal rond zwemt in de tank. Echt geweldige zichtbaarheid, veel beter als in de zee, en er zwom echt vanalles rond. Ik heb kleine haaien gezien, hamerhaaien en zelfs 1 grote die zeker net zo lang was als ik. Die was alleen vrij rustig want hij verliet de bodem van de tank niet, maar bleef lekker op zijn gemak liggen voor de onderwaterramen waar toeschouwers kunnen kijken. Dat was ook wel apart om een keer vanuit de watertank naar binnen te kijken ipv andersom. Verder zwommen er 2 reusachtige vissen rond allebei zeker een meter lang en misschien wel meer, de een erg vriendelijk en kwam op ons af, de ander verstopte zich tussen het koraal. Verder waren er Manta roggen, hele grote roggen, zwart met witte stippen erop die erg mooi zijn, en een heleboel kleurrijke tropische vissen, waarvan ik er maar 1 herkende en dat was Dori uit Finding Nemo. Na 20 minuten moesten we het water weer uit en konden we gelukkig in de douche het zoute water weer van af te spoelen. Gelukkig kon ik mijn camera meenemen het water in dus er staan ook hiervan een paar filmpjes op YouTube.

Daarna was het tijd om mijn foto op te halen en heb ik lekker even een rondje om het park gemaakt met de monorail, blijkbaar de eerste in Australie, en tijdens die rit werd er vanalles aan informatie over Sea World verteld. Ben er dus ook achter gekomen dat Sea World Gold Coast al meer dan 30 bestaat en was begonnen als een waterski park en later uitgegroeid tot wat het nu is. Eindelijk tijd gevonden om naar de Planet SOS voorstelling te gaan, en jahoor ik had het al voorspeld, exact hetzelfde filmpje als in de Pandadroom van de Efteling, alleen een Sea World inleiding ipv een WNF inleiding :p . Toch grappig om zoiets bekends hier tegen te komen, maar op zich best logisch aangezien Sea World zich ook inzet voor de natuur. Als laatste nog even de Zeeleeuwen show bekeken, de vis detectives noemen ze zichzelf daar. De trucjes waren vrij voorspelbaar, maar het blijft grappig om die beesten in actie te zien. Toen had ik alles wel gezien en kon ik lekker op tijd weer naar Brisbane, wat toch een behoorlijke reis is met het openbaar vervoer.

Komende week staat er ook weer het een en ander op de agenda. Dinsdag ga ik voor de 2de keer verhuizen en dit maal naar homestay nummer 3. Helaas is het huis van Deborah en Mary nogsteeds niet klaar dus ik ga er niet meer naar terug aangezien het nog wel even gaat duren. En ik kan helaas ook niet meer in Manly blijven aangezien het koppel besloten heeft te scheiden en ik raak ook niet gewend aan de treinen, (ik geloof dat ik al weken geen fatsoenlijke nacht slaap meer heb gehad) maar het is toch jammer dat ik er weg moet. Nummer 3 ligt in Hamilton, een wijk langs Fortitude Valley wat betekend dat ik er met de bus binnen een kwartier ben en zelfs naar mijn werk kan lopen als ik wil. Daarnaast vertrek ik vrijdag op een reisje naar Nieuw Zeeland, tja ik zit er nu toch in de buurt. Helaas ga ik maar voor een lang weekend, maar het bied me in ieder geval genoeg tijd om even Loes op te zoeken (een ITMC studente en vriendin) die in het Abel Tasman Park stage loopt, de stage waar ik in eerste instantie ook op had gemikt. Kan ik toch even zien waar ze terecht is gekomen en even bijkletsen. Ik heb er echt super veel zin in. :) :)

  • 27 April 2009 - 06:56

    Wendy:

    Heej Suus!
    Leuk joh! ben echt vet jaloers! zwemmen met dolfijnen! Gaaf! Dat zwemmen tussen haaien en roggen enzo dat trekt me dan weer wat minder ;):P maar wel leuk hoor!
    Eej super veel plezier in Nieuw-Zeeland!!!
    xxx
    je zussie

  • 27 April 2009 - 08:28

    Maris:

    Al die vrije dagen en uitstapjes... Ik wil ook!

  • 28 April 2009 - 09:16

    Mam:

    het klinkt weer allemaal goed. Planetarium lijkt me ook wel wat en dan dat zwemmen met dolfijnen, helemaal fantastisch! Vooral omdat je ze ook mag aaien. Grappig dat die dolfijn ook nog een naamgenote was. Je staat er leuk mee op de foto.
    En nu een reisje naar Nieuw-Zeeland voor de boeg. Weer iets om aan je lijstje toe te voegen. Kun je ons straks vast leuke tips geven. Veel plezier daar.

    groetjes,

    mam

  • 28 April 2009 - 12:35

    Hanneke:

    Nou Suus je maakt wat mee. Leuk van die dolfijnen en ook noh veel anere vissen gezien. Ja ik begrijo best dat je het daar erg naar je zin hebt.
    en we zijn onder tussen weer een maandje verder
    Ja jij stelt het daar goed Nou hier hebben we dan ook goed weer( alleen vandag niet natuurlijk). Meide de groetjes en lezen wel weer verder Doeiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australie Stage 2009

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2009

Weer Thuis

30 Juli 2009

Melbourne / Sydney / Brisbane

23 Juli 2009

Great Ocean Road

20 Juli 2009

Adelaide en Kangaroo Island

17 Juli 2009

Alice Springs / Ayers Rock
Susanne

Actief sinds 14 Dec. 2008
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 27696

Voorgaande reizen:

09 November 2013 - 01 November 2014

Nieuw Zeeland

21 Oktober 2012 - 20 Oktober 2013

Working Holiday Australie

12 Januari 2009 - 27 Juli 2009

Australie Stage 2009

Landen bezocht: