Life in Hamilton en Fraser Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu Life in Hamilton en Fraser Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu

Life in Hamilton en Fraser Island

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

01 Juni 2009 | Australië, Brisbane

Inmiddels woon ik ruim 2 weken bij mijn nieuwe gastgezin in Hamilton. Het bestaat uit een vader Peter, moeder Tami, 7-jarig zoontje Harrison en dan is er nog een Duitse student Lauwrens die hier inmiddels al bijna een jaar woont. Ik ben helemaal opgenomen in het gezin en dat betekend iedere avond gezamelijk aan tafel eten en dat ik nu dus 2 broertjes heb, ik moet eerlijk zeggen dat ik liever 1 zusje heb, dan 2 broertjes. Al is het omdat Harrison, constant dezelfde nummers aanzet of the Flinstones zit te kijken, en als hij dat niet doet bezig is op zijn psp en omdat Lauwrens overal commentaar op heeft. Hij en Tami zijn iedere avond weer bezig om te debatteren over het eten, de inrichting van het huis, de verbouwing van het huis en ga zo maar door. Het is wel erg vermakelijk om hem bezig te zien, zolang hij niet tegen mij begint. In mijn eerste weekend bij hun was het Harrison's verjaardag en wat kreeg hij voor zijn verjaardag, een paar waterpistolen, en je raad het al, ik werd daar het slachtoffer van. Het ene moment zat ik lekker in het zonnetje, het volgende was ik drijfnat. Ik ben in de ochtend maar even Hamilton gaan verkennen, want ik had het al voor elkaar gekregen om mijn eerste ochtend daar de verkeerde kant op te lopen naar de bushalte en te verdwalen. En in de middag ben ik naar Fortitude Valley te lopen om te kijken hoelang ik daarover zou doen aangezien ik in Hamilton weer een stuk dichterbij zit. Uiteindelijk had ik de 4.5km in 3 kwartier gelopen, wat ik lang niet gek vond, maar ik was toch niet van plan om dat iedere dag te gaan doen. Even op de markt rond gekeken en de bus terug gepakt. Op zondag lekker met Jamie gaan shoppen even en smiddags naar de film. Mijn eerste weekend dus lekker rustig aangedaan.

Ondertussen heb ik het bij Ecotourism Australia super druk, ben bezig geweest met het organiseren van workshops en heb een hoop uitnodigingen verstuurd en mensen opgebeld om ze uit te nodigen, helaas was de respons niet echt geweldig. Verder ben ik gelukkig bijna klaar met mijn schoolopdrachten nu zodat ik aan mijn stageverslag kan beginnen.

Het volgende weekend had ik een nieuw plan om naar mijn werk te gaan, de fiets! Waarom niet, het is maar 4.5km, het enige nadeel is dat de weg niet vlak is, maar dat er hier heuvels zijn en de heuvel waarop ik woon is behoorlijk groot, maar daar heb gelukkig alleen op de terugweg last van. Zo gezegd zo gedaan, op zaterdag getest hoelang het zou duren om naar the Valley te fietsen en sindsdien ga ik op de fiets naar mijn werk, goed voor de conditie met de heuvels en flinke besparing op het openbaar vervoer. op zondag ben ik naar het stadhuis geweest van Brisbane, dat heeft een klokkentoren en museum waar je gratis naar binnen mag. Daar even rondgekeken, het uitzicht van de toren was niet echt denderend, maar dat lag voornamelijk aan alle hoogbouw die er omheen stond, er viel letterlijk niks anders te zien. Ook was er weer een bijeenkomst van DutchBrisbane, dit keer een barbeque bij de Kangaroo Cliffs parklands. Gezellig een tijdje zitten kletsen met de Nederlanders en na het eten heb ik de kliffen 2 keer beklommen, en dat was echt super leuk om te doen. Het is zoveel anders om te klimmen buiten op natuurlijke kliffen dan binnen in een klimhal die je inmiddels van buiten kent. Het uitzicht is veel mooier, het duurt alleen langer voordat je boven bent omdat je naar handgrepen moet zoeken en je vaak minder grip hebt, een echte uitdaging dus.

Het volgende weekend heb ik ook lekker rustig aangedaan, maar dit keer vanwege het weer. Jullie hadden het vast op het nieuws gezien, hevige regen en overstromingen in Zuid-Oost Queensland en daar ligt Brisbane oa. Gelukkig heb ik er niet super veel last van gehad behalve dat ik iedere dag als een verzopen kat thuis kwam en op een dag de post ging halen en door 2, niet 1 maar 2, bussen werd natgesproeid omdat ze door een groote plas reden ik was drijfnat van achteren de rest van mijn werkdag. Maar andere plekken hadden niet zoveel geluk, de Gold Coast en Sunshine Coast hadden last van overstromingen en hele gedeelten strand zijn weggeslagen bij de Gold Coast waar de stranden op het moment gesloten zijn, zelfs nu een week later. In het weekend was het weer iets beter, maar alles was nogsteeds nat, dus ik besloot om een middag de stad in te gaan.

Afgelopen weekend heb in eindelijk Fraser Island bezocht, het grootste zandeiland ter wereld, een 2 daagse campingtour geboekt om om 7 uur in de ochtend vertrokken vanuit Brisbane met de 4 wheel drive auto's waarmee we meteen na Noosa het strand opgereden zijn en daar het 25 mile beach zijn afgereden. Ik had niet verwacht dat het nog beter zou rijden als de wegen in Brisbane, maar het hobbelt veel minder, om het strand af te rijden moesten we dwars door een nationaal park, maar de weg was niet geasfalteerd, dus we werden lekker door elkaar geslingerd. Toen we even later op de ferry stonden naar het eiland zag ik nog een paar wilde dolfijnen zwemmen en na ongeveer 10 minuten waren we al aan de overkant aangezien Fraser Island aan het zuiden heel dicht tegen het vaste land aan ligt. Op het eiland was geen enkele verharde weg, en de meeste afstanden werden over het strand afgelegd. We zijn als eerste naar de camping gereden zodat we vast wat tassen konden droppen en een tentje uitzoeken. Daarna meteen de auto weer in en zijn we naar Lake McKenzie gereden om lekker even te gaan zwemmen. Het water in dat meer was regenwater en ontzettend helder, je kon de bodem nog gemakkelijk zien vanaf 6 meter erboven en het was net zo helder en blauw als water uit een zwembad. Nadat we weer lekker waren opgedroogt zijn we doorgereden om een kleine wandeling te doen in het regenwoud op het eiland. En we werden meteen even gewaarschuwd dat er giftige spinnen en slangen op het eiland zaten, dus dat we niet overal aan moesten komen. De tocht was wel mooi en je verbaasd je dat het zo groen was op een zandeiland. Daarna was het terug naar de camping voor het avondeten en ik heb de avond doorgebracht door te kletsen met 2 meiden uit mijn toergroep, de een uit Canada en de ander uit Schotland. Midden in de nacht werden we wakker en waren er allemaal rare oer geluiden te horen buiten, bleek later dat dat onze gids was die teveel gedronken had, en wij maar denken dat er een Dingo rondliep in het kamp.

De volgende ochtend optijd eruit en weer op ontdekkingsreis. We zijn naar een scheepswrak gereden dat voor de kust van Fraser lag, blijkbaar was het vroeger een cruiseliner voordat ze in de 2de WO werd omgebouwd tot verpleegschip. Het is aan de grond gelopen in Fraser en aangezien ze het niet weg konden slepen heeft het leger er maar schietoefeningen op uitgevoerd, dat in combinatie met de weersomstandigheden van 70 jaar heeft niet echt veel gedaan om het uiterlijk te behouden. Maar het was wel leuk om te zien. Toen naar Eli Creek gereden, 1 van de zoetwater riviertjes die uitstromen naar zee, en waarvan het water zo puur en gefilterd is dat je het zo kunt drinken. Daar even rondgekeken en toen door naar Lake Wabby. Het diepste meer van het eiland en grenzend aan een woestijn. Echt bizar om te zien, groen aan de ene kant van het meer en een uitgestrekte zandhoop aan de andere kant. Daar gelunched en toen was het tijd om weer naar de ferry te rijden. Onderweg nog even een klapband gehad, dus lekker nog even in het zonnetje gezeten terwijl de gids aan het sleutelen kon en uiteindelijk s' avonds lekker moe rond 7 uur weer terug in Brisbane.

Nou jullie zijn weer op de hoogte, ik zal nog wat filmpjes van Fraser Island uploaden op mijn Youtube site.

groetjes uit Down Under

xxx Susanne

  • 01 Juni 2009 - 15:26

    Tanta Yvonne:

    tja suus
    nog even en je wilt niet meer terug naar dit rare kikkerlandje want zo te lezen is het opperbest in down under ondanks spinnen etc. Het lijkt wel een grote vakantie, geniet ervan want je bent weer terug voor je het weet. groetjes uit best.

  • 03 Juni 2009 - 13:39

    Hanneke Wiltink:

    Hoi Suus Weer leuke dingen meegemaakt . Ja Yvonne heeft gelijk Je bent bijna weer thuis. Maardeze dingen nemen ze je niet meer af. Zo is het wel. Ik wens je weer een fijne tijd in Dowb Under.groetjes Hanneke.

  • 14 Juni 2009 - 17:47

    Mam:

    hoi Suus
    Goed nieuws voor Wendy, toch liever een zus :P !
    En binnenkort ook weer een hondje. Ben benieuwd wat je van de foto's vindt. Wij waren meteen verkocht!
    Heerlijk dat je weer zo goed terechtgekomen bent. En nu richting het laatste stuk stage. De tijd gaat echt snel. Nog maar even doorgenieten.

    groetjes,
    mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australie Stage 2009

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2009

Weer Thuis

30 Juli 2009

Melbourne / Sydney / Brisbane

23 Juli 2009

Great Ocean Road

20 Juli 2009

Adelaide en Kangaroo Island

17 Juli 2009

Alice Springs / Ayers Rock
Susanne

Actief sinds 14 Dec. 2008
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 27675

Voorgaande reizen:

09 November 2013 - 01 November 2014

Nieuw Zeeland

21 Oktober 2012 - 20 Oktober 2013

Working Holiday Australie

12 Januari 2009 - 27 Juli 2009

Australie Stage 2009

Landen bezocht: