Melbourne / Sydney / Brisbane - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu Melbourne / Sydney / Brisbane - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu

Melbourne / Sydney / Brisbane

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

30 Juli 2009 | Australië, Melbourne

De eerste dag in Melbourne heb ik lekker in het stads centrum door gebracht. Melbourne stikt van de 'oude' gebouwen tussen het moderne, want soms een beetje een vreem contrast vormd, maar de stad zeker zo interesant maakt. Ik ben begonnen in St Pauls Cathedral, waar ik binnen even heb rond gekeken. Deze kerk lijkt niets op die in Londen, maar is ook zeker mooi. Ook rond gekeken in Flinders Street Station wat in een ook erg mooi oud gebouw ligt. Toen ben ik naar Cook's Cottage gelopen, het oudste gebouw in Australie. De cottage was gebouwd door de vader van Capitein Cook in Engeland en de Australiers hebben het daar af laten breken en in Melbourne opnieuw gebouwd, een beetje vals spelen dus. Toen doorgelopen naar een andere kerk, die iets minder indrukwekkend was als St Pauls, al was het omdat hij compleet zwart was van buiten. Toen ik daar was uitgekeken ben ik op de circle tram gestapt waarin je gratis een rondje om de stad kunt maken. Uitgestapt in de buurt van de Queen Victoria Markets om daar even rond te kijken en te shoppen. Ik voelde me meteen weer in Azie toen, een overdekte marktplaats met een hoop lossen kraampjes en mensen die op je af komen om dingen te verkopen. Toen ik genoeg had uitgegeven ben ik weer op de tram gestapt en verder gereden. Uitgestapt bij de Melbourne 360, een wolkenkrabber met een oberservatie deck waar je mooi 360 graden rond Melbourne kon kijken. Daar heb ik lekker een tijdje rondgekeken om ook een beetje te leren hoe de stad in elkaar zit en hoe ver alles van elkaar verwijderd is. Toen terug naar beneden en naar Southbank gelopen waar de Crown Casino ligt, deze heeft een aantal pilaren op het dak die vuur spuwen snachts. Daarna terug gelopen naar het centrum, daar even wat rond geshopt en naar China Town gelopen. Het enige wat daar opmerkelijk aan was waren de toegangspoorten. Toen was het tijd om richting Regent Theatre te gaan om de voorstelling van Wicked te gaan bekijken. Ik vond de musical echt super leuk, het gaat over de heksen van Oz, voornamelijk de wicked witch of the west, en veteld hun zijde van het verhaal over Dorothy :D .

De volgende dag ben ik naar Albert Park gegaan waar de Formle 1 grand prix van Australie worden gehouden ieder jaar. Alleen is het de rest van het jaar een openbaar park, dus het enige herkenbare waren de pitboxen en finish. Daar was ik dus snel uitgekeken, dus ik ben naar het Museum of Victoria gegaan waar een expositie was over Science meets Star Wars, en waar dus een hoop props uit de films waren, modellen van de space ships, poppen, R2D2, etc. En daar tussen ook dingen die inmiddels echt ontwikkeld zijn, robots, etc. Echt grappig om te zien. Toen ik daar was uitgekeken ben ik terug richting St Kilda gegaan en heb daar nog even rondgelopen. Mijn laatste ochtend in Melbourne heb ik doorgebracht in St Kilda, op zondag ochtend was daar een markt langs het strand waar ik rustig even heb rondgekeken en ook ben ik even bij het Luna Park binnen gegaan, een ouderwetse kermis zoals je die in Amerikaanse films zag, met een achtbaan om het hele gebeuren heen en waar je kaartjes moet kopen om in een attractie te kunnen. Daarna ben ik naar het vliegveld vertrokken en naar Sydney gevlogen.

Mijn eerste avond in Sydney in Base Backpackers doorgebracht. De volgende ochtend had ik een kaartje gekocht voor de City Sightseeing Tour Sydney, een dubbeldekker bus waar de top vanaf was gehaald, en waarmee je dus als een echte toerist langs alle trekpleisters van Sydney ging. De eerste stop voor mij, Bondi Beach, het strand van Sydney waar het afgelopen half jaar verschillende haaien surfers hebben aangevallen, dus ik ging ook niet verder dan tot mijn enkels het water in, dat en het is hier winter natuurlijk. :p daarna ben ik weer verder gegaan en heb ik even rond gekeken bij central station en daarna ben ik naar Darling Harbour gereden met de bus en heb ik daar een tijdje rond gewandeld. Weer op de bus gestapt en naar Circular Quay gereden van waar de ferry's vertrekken en daar heb ik de ferry naar Manly genomen. Deze ferry bied een mooi foto moment waarop je de Harbour Bridge en het Sydney Opera House, die ieder aan een kant van de haven liggen, samen op de foto kunt zetten. Het strand van Manly vind ik persoonlijk mooier dan dat van Bondi Beach en het is er ook een stuk veiliger om te zwemmen want daar is minder stroming. Ik heb daarna de boot terug genomen naar het centrum van Sydney en ben terug gelopen naar Base om mijn nieuwe aankopen weg te brengen. Voor mijn avondeten ben ik weer naar Darling Harbour gegaan en heb ik daar lekker in de open lucht gegeten met uitzicht op de haven. Terug in Base aan de praat geraakt met een duitse jongen en we zijn samen naar de karaoke nacht gegaan in de scary canary, een club / kroeg langs base, waar we lekker hebben zitten lachen om sommige mensen die meenden dat ze konden zingen.

Mijn laatste dag in Sydney er weer op tijd uit, ik dacht lekker even te gaan douchen, maar iemand had mijn shampoo en douche gel gejat, dus dat ging niet door. Ik ben met de trein naar Circular Quay gegaan want ik had een trip geboekt op een whale watching toer. We gingen dit keer kijken naar Humpback Whales, weer een andere soort als de walvissen die ik bij de Great Ocean Road zag. De boot kwam al snel 2 walvissen tegen die redelijk vaak boven kwamen voor lucht, dus en hoop foto's kunnen maken, ze kwamen zelfs redelijk dichtbij de boot. Het enige wat ik jammer vond was dat ze geen zin hadden om te spelen en dus niet half uit het water sprongen. Maar ik heb ze in ieder geval gezien :D . Daarna ben ik met de toeristen bus weer verder gegaan en dit keer uitgestapt bij de Skytower Sydney, het hoogste gebouw in Sydney vanaf waar je een heel mooi uitzicht hebt over de stad. Daar heb ik een tijdje rond gekeken en daarna ben ik terug naar de bus gegaan en langs het Sydney Opera House gereden en uitgestapt by Hyde Park, wat zijn naam dankt aan het Hyde Park in Londen. Dit park was wel heel anders dan zijn tegenhanger want er staan oa palmbomen in. Aan de rand van het park ligt de Cathedraal van St Mary. Ook weer een erg mooie cathedraal met erg mooie glas in lood ramen. Nadat ik deze bewonderd had ben ik weer terug de stad in gelopen richting Base voor mijn shuttle bus naar het vliegveld. Zonder veel poespas in Brisbane aangekomen en daar lekker op tijd naar bed.

De 29ste in Brisbane mijn verjaardag gevierd. Eerst met mijn collega's uit wezen lunchen als verjaardag / afscheids cadeautje. Daar kreeg ik nog een tas vol met Australië spulletjes zodat ik iets had om mijn verblijf hier aan te herinneren. Echt super lief, en we hebben dus ook gezellig een paar uur zitten kletsen. Net op tijd weer terug om te skypen met pap en mam zodat ze mij ook even een fijne verjaardag konden wensen. Daarna ben ik met mijn homestay gezin gezellig uit wezen eten en kreeg ik van hen nog een leuk foto album. De rest van de avond hebben we gezellig zitten kletsen en kaarten, al met al een verjaardag die ik me nog lang zal herinneren.

Vandaag voornamelijk spullen inpakken en wassen en nog even met Tawny afgesproken voor de lunch. En over een paar uur vertrekt mijn vliegtuig naar Hong Kong voor het laatste gedeelte van mijn reis.

Verder heb ik mijn youtube website weer een beetje geupdate.

Deze link neemt je naar de website van wicked waar je een trailer van de musical kunt zien http://www.wickedthemusical.com.au/home.html

tot over een paar dagen

• 30 Juli 2009 - 10:35

Wendy:

Heej suus!
    hier weer een berichtje vanaf stage (wel in de pauze hoor;-) nog 1 1/2 dag en dan heb ik ook vakantie)
    Klinkt allemaal weer erg leuk wat je gedaan hebt! En volgens mij heb je een leuke verjaardag gehad! (wij hebben er ook een ijsje op gegeten;))
    over een paar uurtjes vlieg je weer verder naar hong kong en dan zit australie er weer op! Ik zou zeggen geniet van Hong Kong en tot volgende week!
    xxx
    je zussie

• 30 Juli 2009 - 13:01

Mam:

hoi Suus

Weer een ander stuk van dat enorme land gezien.
    Terwijl ik dit schrijf ben jij op weg naar het vliegveld van Brisbane voor het laatste stukje van je avontuur. We hebben zojuist de (voorlopig) laatste skype met Australië gehad. Ruim een half jaar dat toch wel heel snel gegaan is :P !!!Heel veel plezier in Hong Kong en tot volgende week!

xxx mam

• 30 Juli 2009 - 20:56

Wilma:

Hoi Susanne Je hebt volgens mij een fantastish half jaar gehad en nog gefeliciteerd met je verjaardag en bedankt voor de kaart.
    Groetjes Wilma

• 04 Augustus 2009 - 15:58

Hanneke Wiltink:

Hoi Suus gefeliciteerd heb ik je al Ik wens je nog een paar fijne vakantiedagen toe en tot ziens In Stiphout Hanneke