House rules! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu House rules! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu

House rules!

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

13 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Als het om verhuizen gaat zijn wij na het afgelopen jaar kampioen. Maar hier in Christchurch blijven we ook aan het verhuizen. Allereerst naar het hostel in de stad. Toen de kamer in het sharehouse ook in het stadscentrum, (tot nu toe de plaats waar we het langst hebben overleefd) en vervolgens ingetrokken in bij Phil en Susan in Sydenham. Tussentijds ook nog verhuisd met werk naar een tijdelijke locatie. Om uiteindelijk neer te strijken in Burnside vlakbij de luchthaven en het werk met Katie. Tenminste dat was het plan, maar na 6 weken moesten we ook weer uit dit huis vertrekken. Gelukkig hadden we nog een ander collegaatje waar we op konden rekenen en bij hen hebben we ook ruim 2 weken gewoond, zelfs met ze mee verhuisd naar hun nieuwe stekje voordat we eindelijk weer een geschikt sharehouse hadden gevonden.

Uiteindelijk heeft het ruim 5 weken geduurd voordat we een nieuw huis hadden gevonden. Maar ondertussen wel heel veel huizen en buurten in Christchurch gezien. Volledig uitgepakt inmiddels en blij met onze kamer. Lekker ruim, schoon en gezellig huisgenoten. Het enige vreemde is dat de moeder van onze huisbaas hier ook woont. Een oud chinees dametje die geen woord Engels spreekt. Ze kijkt de hele dag chinese televisie en om de een of andere reden lijkt meer ruimte op te nemen in de keuken dan enig andere huisgenoot. Maargoed zolang wij genoeg ruimte hebben, heb ik daar geen problemen mee.

Gelukkig kunnen we buiten werk relaxen gezellig met collega's. Inmiddels is hier de Social Club weer terug gebracht, een team dat voor alle leden activiteiten organiseert buiten werktijd. De eerste bijeenkomst was bij de Belgian Beer Cafe Torenhof. Lekker weer kunnen genieten van bitterballen! En op 17 juni gaan we naar een rugby wedstrijd met een aantal collega's, de Christchurch Crusaders vs Engeland.

Nu de dagen af aan het tellen totdat Mark en ik ruim een week vakantie hebben aan het einde van de maand. We hebben een campertje geregeld via werk, aangezien die van ons op dit moment niet klaar is om er op uit te kunnen. Ik ben volop de route en activiteiten aan het plannen maar uiteraard willen we ook relaxen. Natuurlijk volgt dit later.

• 13 Juni 2014 - 09:28

Mam:

Hoi Suus en Mark

Na al dat verhuizen ben je ook wel aan vakantie toe ;)
    Veel plezier op jullie ontdekkingstocht van een stuk zuidereiland XXX