Wat een reis - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu Wat een reis - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu

Wat een reis

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

14 Januari 2009 | Australië, Brisbane

Hey allemaal,

nou de reis naar Australie zit erop gelukkig. Ik begin mijn mening over vliegen toch een beetje bij te stellen, korte vluchten ok, lange vluchten zolang het er niet meteen 2 achter elkaar zijn. Oja en zo min mogelijk kleine kinderen aan boord, er zaten er 3 om me heen tijdens de eerste vlucht, 2 voor 1 achter die niet wilde gaan slapen, kortom eerste vlucht, duur 11 uur, tijd gesplapen, 1 1/2 uur, misschien 2. De rest van de tijd toch maar films en tv series gekeken, spelletjes gespeeld en me zitten vervelen.

Het weinige slapen betekende wel dat ik op het vliegveld van Hong Kong een aantal keren in slaap ben gevallen terwijl ik op mijn volgende vlucht aan het wachten was. Sterker nog de laatste keer dat ik wakker werd waren ze al aan het boarden, had ik bijna mijn vlucht gemist. De 5 uur overstaptijd heb ik dus eerder verslapen dan gebrukt om rond te kijken. Het enige wat ik dus op vliegveld heb gedaan was een beetje geld wisselen, flesje water kopen en slapen bij de gate.

De tweede vlucht naar Australie gelukkig wat meer geslapen, ongeveer 3 1/2 uur, en daarna toch maar wakker gebleven omdat het 23.20 zou zijn als ik aankwam en dus meteen naar bed wilde gaan. Uiteindelijk lande we al om 23.10 alleen heeft het daarna nog een half uur geduurd voordat we het vliegtuig uit konden omdat de uitgang van het vliegtuig niet goed gekoppeld kon worden aan de slurf van het vliegveld. Na de paspoort en bagage controle kon ik gelukkig zo naar mij chauffeur lopen, die al klaar stond met een bordje, Susanne Geenen. Hij bracht mij met een kleine omweg, een tomtom en dan nog verkeerd rijden, naar de homestay waar ik zal verblijven voorlopig. Daar kwam ik rond 1 uur in de nacht aan en meteen in bed gecrashed natuurlijk hoewel het toch enige tijd duurde voordat ik in slaap kon vallen. Ik heb oa gemerkt dat het hier al om 5.15 in de ochtend licht is.

Vandaag heb ik voornamelijk in bed doorgebracht, het is hier 31 graden en dat vreet energie, ik zal zeker een paar dagen nodig hebben om eraan te wennen. Wat zielig zitten jullie zeker te denken, maar ik moet zeggen dan sneeuw en vorst nu toch aardig goed klinken. Even douchen is hier ook echt maar even douchen, in Queensland is er een restrictie, je mag niet langer dan 4 minuten douchen vanwege de groote droogte, er is hier al enige tijd geen regen meer gevallen. Vanavond maar op tijd naar bed zodat ik morgen hopelijk weer wat fitter ben. Dan kan ik hopelijk met Deborah, 1 van de 2 dames die de homestay runt, naar het centrum om wat hoognodige dingen te halen als zonnebrandcréme en een universele stekker die wel in Australië werkt, want de stekker die ik van thuis heb meegebracht werkt overal ter wereld behalve in Australië.

De groeten uit Down Under
xxx susanne

  • 14 Januari 2009 - 13:46

    Tante Margo:

    Ik kwam net te laat binnen om je nog 'live'
    te zien en horen, dus maar even zo.
    Ik ben blij, dat het adres, waar je verblijft je bevalt. Ik begrijp, dat je wel even nodig hebt om te acclimatiseren. Geen kou, geen sneeuw, geen ijs, maar veel zon en hitte, pffff....
    Ik zou zeggen: rust lekker uit, ga op verkenning en veel succes en plezier straks met je stage!

    Groetjes van mij,
    tante Margo.


  • 14 Januari 2009 - 14:16

    Maris:

    Tsjaa vliegen blijft vliegen en kinderen blijven kinderen... Veel succes met je jetlag en je IKEA kast; want daar lijkt hij wel verdacht veel op!
    liefs

  • 14 Januari 2009 - 17:43

    Hanneke Wiltink:

    Nu Susanne je bent er. En ja slaap dat zal wel .\\\\\\\\dus een keer goed echt goed slapen en dan zal dat probleem ook wel weer opgelost zijn. Je hebt een prachtige kamer. Vanmorgen met je moeder zitten kletsen ja ik ben van alles op de hoogte. Susanne het gaat je goed en we kijken weer uit naar je berichtjes IK neem aan dat je nu slaapt Groetjes HANNEKE

  • 14 Januari 2009 - 19:00

    Wendy:

    heej suus!
    leuk je ff gesproken te hebben via skype! ook al moest ik snel weer weg:S ze hebben 3 plekken voor me in Sint Michielsgestel, dus nog ff afwachten hoe het morgen gaat en dan heb ik een plek! =D ik laat nog wel weten wat het wordt! verder veel plezier morgen in de stad! en tot skypes ;-)
    xxx
    wendy

  • 14 Januari 2009 - 21:04

    Mam:

    goh, moeders aan de skype. Tegen de tijd dat je terugkomt ben ik een computerexpert :p !!! Heerlijk gewoon zo even tegen je aan te kunnen kletsen en je te zien en te horen. Hopelijk nu een goede nacht en dan gezellig winkelen. Ik hoor je wel weer.
    xxx mam


  • 15 Januari 2009 - 05:59

    Pieter Swinkels:

    Ha nichtje, ik zie dat je goed bent aangekomen in down under. ik hoop dat het goed naar je zin hebt. leuke kamer en mooie temperatuur daar. we horen wel weer van je.

    groeten, Pieter

  • 15 Januari 2009 - 14:06

    Opa En Oma Swinkels:

    hoi Susanne
    we hebben net je foto's gezien. Je zit er mooi te wonen. Succes en een fijne tijd daar.
    groeten
    opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australie Stage 2009

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2009

Weer Thuis

30 Juli 2009

Melbourne / Sydney / Brisbane

23 Juli 2009

Great Ocean Road

20 Juli 2009

Adelaide en Kangaroo Island

17 Juli 2009

Alice Springs / Ayers Rock
Susanne

Actief sinds 14 Dec. 2008
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 27708

Voorgaande reizen:

09 November 2013 - 01 November 2014

Nieuw Zeeland

21 Oktober 2012 - 20 Oktober 2013

Working Holiday Australie

12 Januari 2009 - 27 Juli 2009

Australie Stage 2009

Landen bezocht: