Weer Thuis - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu Weer Thuis - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu

Weer Thuis

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

10 Augustus 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Hong Kong was super leuk die 5 dagen die ik er heb doorgebracht en ik had ze dan ook helemaal vol gestouwd. Rond 8 uur in de ochtend geland op Chek Lap Kok, het vliegveld van Hong Kong. Vlug naar mijn hotel op Hong Kong Island gegaan en daar ingecheckt en even opgefrist want in Hong Kong was het een stuk warmer en vochtiger dan in Australië. Toen ben ik met een vriendin (Shirley) uit Hong Kong die ik in Australië heb leren kennen de stad in gegaan. Daar heeft ze me laten zien hoe het openbaar vervoer in elkaar zat en waar ik de ferry naar Kowloon . Daarna hebben we de Peak tram genomen naar the Peak, een punt of de berg op Hong Kong Island vanwaar je een schitterend uitzicht hebt over de skyline van Hong Kong. Daar hebben we even geshopt en gewacht op de zonsondergang. Na de zonsondergang volgde om 8 uur een lichtshow die goed te zien was vanaf the Peak. Daarna ben ik terug gegaan naar het hotel, want ik was toch al behoorlijk moe aangezien ik een nachtvlucht had gehad en niet geweldig had geslapen.

De volgende dag zijn we naar Stanley gegaan met de bus om daar de markt te bezoeken en lekker even te gaan shoppen. Nu was dit zo’n beetje het enige wat er te doen viel, dus met een uur of 2 waren we ook wel weer uitgekeken. Dus toen hebben we de bus naar Aberdeen genomen en hebben we daar de Jumbo Boot opgezocht, het grootste drijvende restaurant van Hong Kong. Daar hebben we even rondgekeken voor we de boot namen naar een bushalte en daar de bus naar Causaway Bay namen om daar verder te shoppen. Shirley nam me mee naar Sogo, een heel groot warenhuis en daarna naar Times Square, wat hier een gebouw was. Toen we daar uitgeshopt waren ben ik weer terug gegaan naar mijn hotel.

Op zondag ochtend ben ik met Shirley en een vriendin van haar uit geweest voor een echt Chinees ontbijt. Dim Sum en andere dingen gegeten, weer eens wat anders als brood, maar ik weet nu wel dat ik brood toch prefereer. Daarna heb ik de trein genomen en ben ik naar Disneyland Hong Kong gegaan op het eiland Lantau. Daar heb ik me lekker een aantal uren vermaakt. Het park is niet zo groot als dat in Parijs, maar had wel de basis attracties, dus een Space Mountain, It’s a Small World, kasteel, en Mainstreet U.S.A. waar ik lekker even rond heb gekeken. Verder hadden ze een show, de Golden Mickeys waar een aantal Disney films werden geëerd en ze de nummers die ze beroemd maakte ten gehore brachten, gelukkig in het Engels. Toen ik was uitgekeken heb ik de trein genomen en ben ik naar het klooster van Po Lin gereden want daar op de berg stond een gigantische Bhoeda. Ik heb daar even rondgekeken en ben met de kabelbaan weer terug richting trein gegaan. Toen heb ik nog even rondgekeken op Kowloon, bij de grote winkelcentra, want tegenovergesteld van Nederland zijn de winkels in het weekend langer op en kost het openbaar vervoer meer. Daarna weer terug naar het hotel.

Maandag ben ik naar de Avenue of Stars gegaan, het antwoord van Hong Kong op de Walk of Fame in Los Angeles. Daar liggen sterren van alle belangrijke Hong Kong actaurs zoals: Bruce Lee, Jet Li en Jackie Chan. Daar lekker even uit staan waaien aan het water en daarna door naar de Ladies Market, een winkel hemel voor alle dames, ze hebben van alles en je kunt afdingen. Daar heb ik dus ook lekker een hele tijd rondgeshopt en toen ik genoeg geld had uitgegeven ben ik weer verder gegaan. Nog een keer naar Lantau want ik had het dorp op palen, Tai O nog niet bezocht. Daar heb ik eerst een tochtje gemaakt door het dorp met een bootje en daarna even de zee op en om daar naar roze dolfijnen te kijken. Die waren erg speels uit het water aan het springen, maar helaas heb ik er geen fatsoenlijke foto’s van kunnen maken. Daarna heb ik nog even rondgelopen in het dorpje en ben ik bij de bushalte gaan wachten. Daar ben ik met een dame uit Korea aan de praat geraakt en we hebben samen ook op de ferry zitten kletsen. Toen we terug waren op Hong Kong Island hebben we samen nog wat bij de McDonalds gegeten voordat we ieder onze eigen kant op gingen. Ik heb de ferry gepakt naar Kowloon waar ik de lichtshow nog een keer heb bekeken, maar nu met muziek op de achtergrond waardoor die knipperende gebouwen en lichtjes in een keer een heel andere betekenis kregen. Erg leuk om te zien en te horen. Daarna nog een keer over de avenue of stars gelopen en terug naar het hotel om mijn koffer in te pakken.

Lekker vroeg opgestaan en daarna rustig uitgecheckt bij het hotel. Mijn koffers en hand bagage eventjes opgeslagen daar en toen de trein en bus naar Ocean Park genomen. Een pretpark in Hong Kong dat verdeeld ligt over 2 locaties en verbonden is via een kabelbaan. Helaas was door een tyfoon waarschuwing alle mechanische attracties gesloten, dus geen achtbanen, kabelbaan, wild water baan, enz. Toch heb ik me er wel goed vermaakt die dag met alle dieren die ze daar hadden. Eerst even gekeken bij de verschillende kwallen soorten, daarna bij de tropische vissen, schildpadden, roggen en haaien. Daar heb ik een behoorlijke tijd doorgebracht omdat 2 hele grote roggen een aantal keren besloten om boven water te komen kijken naar al dat volk, en zelfs de schildpadden en een paar haaien deden daar ook aan mee. Toen ik uiteindelijk toch was uitgekeken ben ik naar een dolfijnenshow gegaan, waar ze een paar stunts met de dieren deden. Het weer was inmiddels zo slecht dat de paraplu die ik bij me had letterlijk kapot waaide, de ijzeren stangetjes braken door midden als lucifer houtjes. Terug naar de ingang gegaan en de bus naar de andere kant gereden want de kabelbaan was dus dicht. Daar heb ik nog een hele tijd staan genieten van een paar reuze panda’s en rode panda’s die in eerste instantie aan het eten waren. Het leken net een beetje mensen die reuze panda’s met de voorpoten 1 voor 1 een tak naar binnen Later in het geval van de reuze panda’s een dutje en de rode panda’s actief rond aan het rennen. Uiteindelijk was ik ook daar uitgekeken en heb ik nog even naar een speeluurtje tussen wat zeeleeuwen en hun trainers gekeken voordat ik terug ging naar het centrum. Toen omdat het zo warm was ben ik naar een openbaar zwembad gegaan waar ik even een paar baantjes heb getrokken alvorens ik een douche nam en nog een keer met Shirley had afgesproken voor het eten. Gezellig nog even zitten kletsen met haar en daarna terug naar het hotel en daar een busje naar het centraal station gereden. Daar heb ik mijn koffer al ingecheckt en daarna met de trein naar het vliegveld gegaan, waar ik even in de winkels heb rondgekeken en daarna op het internet met Wendy heb zitten kletsen voordat het tijd was om te boarden net voor middernacht.

De vlucht was verder vrij normaal, eerst even een film gekeken en mijn avondeten nog een keer gegeten. Redelijk geslapen en rond een uur of 3 Nederlandse tijd ben ik weer wakker geworden en niet meer kunnen slapen. Uiteindelijk was mijn vlucht ongeveer een uur te vroeg geland, dus ik was eerder bij de aankomsten hal dan mijn ouders.

Nu weer enkele dagen thuis en het is verrassend dat ik nu al weer goed in mijn routine zit. Het leven in Nedeland pak je best snel weer op, maar stiekum mis ik Australie toch al wel. Ga zeker nog een keer terug. Alhoewel ik ontzettend blij was om weer eens een boterham met hagelslag te kunnen eten :p .

Groetjes Susanne


  • 11 Augustus 2009 - 11:26

    Mam:

    hoi, je bent er weer!!! Nou, ik ben supertrots op wat je allemaal gedaan hebt. Het was een hele onderneming, maar je hebt het toch maar mooi allemaal voor elkaar gekregen. Je stage (waar het uiteindelijk toch om begonnen was :P ), alle uitstapjes en gereis en tussendoor ook nog 2 keer verhuisd. Toch aardig wat!
    En je hebt gelijk, jou weer thuis hebben went (zelfs na bijna 7 maanden) snel. Eerste broodje hagelslag al onderweg van Schiphol naar huis. Zal maar zorgen dat die voorraad op peil blijft :P !!!!!

    xxx mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Australie Stage 2009

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2009

Weer Thuis

30 Juli 2009

Melbourne / Sydney / Brisbane

23 Juli 2009

Great Ocean Road

20 Juli 2009

Adelaide en Kangaroo Island

17 Juli 2009

Alice Springs / Ayers Rock
Susanne

Actief sinds 14 Dec. 2008
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 27700

Voorgaande reizen:

09 November 2013 - 01 November 2014

Nieuw Zeeland

21 Oktober 2012 - 20 Oktober 2013

Working Holiday Australie

12 Januari 2009 - 27 Juli 2009

Australie Stage 2009

Landen bezocht: