Surfers Paradise - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu Surfers Paradise - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

15 April 2009 | Australië, Brisbane

Tijd voor weer een update. Ik ben inmiddels ook want aan mijn conditie gaan doen hier en ben sinds 4 weken iedere week een avond aan het sport klimmen met mijn werk maatje van EA, Jo. We zijn ons een weg naar de kliffen op Kangaroo Point aan het werken, maar dachten dat het waarschijnlijk wel slim was om te beginnen in een indoor klimhal. Na het klimmen doen we vaak nog een activiteit voor we naar huis gaan, de tweede week gingen we naar de film, er is een openair festival in Brisbane waar ze films vertonen in de open lucht in de Southbank Parklands. We liepen na het klimmen tegen een leuke film aan en besloten er spontaan naar toe te gaan. De film was echt super interessant, genaamd ‘Man on Wire’een soort documentaire, want het was een waar gebeurd verhaal, over een man die op een touw heen en weer heeft gelopen, dat vastgebonden was aan top van de WTC torens in New York. Echt briljant zoals ze het hadden voorbereid zo in 1974, en zwaar illegaal, maar er toch zonder gevangenis straf ervanaf te komen.

In het weekend had ik op zaterdag kaartjes voor een musical gekocht waar ik samen met Jamie heen ben gegaan, Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat. En een erg grappige verzie daarvan, de broers waren gekleed als zakenmannen of hillbillies en af en toe liep iedereen erbij alsof ze in de hippietijd waren blijven hangen, de farao was ‘The King’ Elvis, en Joseph werd verkocht aan een busje met Arabieren erin. Ik heb echt super veel gelachen tijdens de voorstelling. Op zondag ben ik samen met Jo op pad gegaan. We zijn naar de top van Mt Cootha gelopen en hebben daar even van het uitzicht genoten voor we een Aboriginal Trail hebben gelopen met allemaal Aborginal kunst op de rotsen geschilderd.

De weekenden daarna was het een stuk rustiger en daar heb ik verder ook niks over te melden.

In het paasweekend ben ik naar Surfers Paradise gegaan. Het was even afwachten of ik ook echt kon gaan aangezien ik op donderdag zwaar verkouden was en een klein griepje opliep. Gelukkig was ik zaterdag weer beter en kon ik gelukkig toch gaan ben je zo in Surfers Paradise vanaf Brisbane, met de auto is het ongeveer een uurtje, met het openbaar vervoer duurt het uiteraard langer. Op zaterdag op mijn gemak de trein genomen en naar mijn studenten accommodatie gereisd waar ik 2 nachten zou blijven. Had een 2 persoons kamer helemaal voor mezelf en de manager was een super grappige kerel die je graag tips gaf om dingen te bezoeken en een praatje maakte. Even mijn spullen gedumpt en door naar Surfers. Ik had een 'backpackers' (niet exact want het was bedoeld voor een langer verblijf) gevonden in Southport, vanwaar je met de bus binnen 10 minuten in Surfers Paradise was, tja de backpackers in Surfers zaten helaas al helemaal vol. Eenmaal daar meteen het Hard Rock Cafe opgezocht en voor mam een beertje gearresteerd en voor mezelf een leuke trui en ben later terug gegaan voor nog een beertje voor mezelf, tja spaar nu eenmaal Hard Rock Cafe merchandise van de cafe's waar ik ben geweest. Daarna door naar het strand en even zien hoe dat eruit zag. De vergelijking tussen Surfers Paradise en Hollywood klopt trouwens helemaal, overal grote merken te koop en wolkenkrabbers tot aan het strand. Meteen een paar surf lessen geboekt voor de volgende 2 dagen, 1 van de dingen die op mijn lijstje stonden voordat ik vertrok, moet een keer surflessen nemen, en ja waar beter dan in Surfers Paradise. Nog eventjes langs wat winkeltjes gelopen en de bus weer terug naar Southport genomen. Daar heb ik een gratis avondmaal gescoord van 1 van de andere gasten die teveel had gehaald en met hem heb ik de hele avond zitten kletsen. Wat blijkt, hij is net gestart bij een bedrijf wat ECO gecertificeerd is door EA, Adrenalin Dive, ik heb zijn telefoon nr gekregen en als ik toevallig een keer in Townsville kom, mag ik altijd langs komen. Altijd handig om contacten te leggen, je weet maar nooit waar het goed voor is.
Op zondag had ik dan mijn eerste echte surfles!!! Jaja, vroeg mijn bed uit om een ontbijtje te scoren en daarna door naar Surfers Paradise. Gezellig met de groep op de foto en daarna het strand op en we begonnen even met instructies hoe je op je bord moest liggen en wanneer je erop moest springen om een golf te pakken. Dit mochten we vervolgens gaan proberen uit te voeren op het water, wat nog niet altijd even makkelijk was, of je sprong te ver opzij en gleed over je bord, of je sprong te vroeg en miste de golf en sturen is toch best lastig (zeker als je het bord op de verkeerde plekken vastpakt :$ ). Het was ontzettend vermoeiend om tegen de golven in the ploegen om diep genoeg in het water te staan en te gaan surfen, zeker met de sterke stroming die er stond. Na een tijdje oefenen gingen we weer terug het strand op om te leren hoe we op moesten staan om echt te surfen. Dat is nog best lastig, en vrij zwaar omdat je je helemaal met je handen op moet drukken vanaf het bord. En daarna in het water bleek je bord ook nog vrij glad te zijn waardoor het vrij lastig was om genoeg grip te hebben om op je voeten uit te komen. Ik moet zeggen dat ik voornamelijk op mijn knieën eindigde :p ) Af en toe had ik echt het gevoel dat ik de halve oceaan op aan het drinken was, maar ik had het wel super naar mijn zin. Na de surfles meteen de ene les omgezet in een pakket van 3 lessen en voor de volgende dag nog 2 lessen geboekt. In de middag ben ik op mijn gemak de winkels van Surfers Paradise gaan verkennen en niet echt verrassend heb ik ook weer veels te veel geld uitgegeven. Hier een paar t-shirtjes, daar weer een short (ook al word het hier winter :p ), nog wat kleine souvenirtjes, enz. Erg verleidelijk al die winkels. Op tijd terug naar mijn accommodatie om vlug te douchen en mijn aankopen te dumpen en daarna weer terug naar Surfers want ik had een avond toer geboekt. Aangezien ik een beetje vroeg was ben ik nog een keer het Hard Rock Café binnen gestapt, en in de winkel gezellig staan kletsen met 1 van de medewerkers daar, waarvan ik ook een telefoon nr kreeg en het aanbod om een keer te gaan vissen en barbecueën. (Ik weet wat je denkt Mariska, nee geen toekomstig vriendje, die gast was ruimschoots de 30 voorbij en absoluut mijn type niet, maar wel gezellig om mee te kletsen.) Toen was het tijd om naar het verzamelpunt te gaan want ik had een toer geboekt om de Glowworms te zien. Eerst nog even wat eten, wat ook bij de toer zat, een echt Aussie avondmaal (bij een Grieks restaurant, snap jij het? Ik niet) en dat smaakte goed. Daarna was het door naar Springbrook National Park waar de glowworm grot ligt. De gids was super enthousiast en een EcoGuide, van EA, helemaal leuk. Ze is een Aboriginal en wist super veel over hun cultuur te vertellen. De glowworms waren super mooi om te zien, alleen wel jammer dat er geen foto van te maken valt omdat het licht dat ze afgeven gewoon te zwak is. Het was net alsof je naar de lucht keek en er blauwe sterren waren, maar dan meer naar elkaar toe gegroepeerd. Erg mooi om te zien en helaas voor jullie kun je die alleen in Australië en Nieuw Zeeland zien. Daarna was het terug naar het hostel en naar bed.

Op maandag had ik mijn volgende 2 surflessen met 2 uur pauze tussendoor om weer op adem te komen. Wat ik ook echt nodig had en tegen het einde van de 2de les had ik een paar keer op het bord gestaan en mijn rechter knie behoorlijk afgeschaafd tijdens alle valpartijen. Maarja dat moet je ervoor over hebben. Vlug nog even de foto’s die tijdens de lessen waren gemaakt gekocht zodat ik in ieder geval bewijs heb, dat ik heb gesurft :d. Daarna was het spullen ophalen, even vlug douchen en maken dat ik de bus haalde om weer terug naar Brisbane te gaan. Al met al was ik blij toen ik in bed lag die avond en minder blij toen ik dinsdag ochtend wakker werd ik spierpijn had op plaatsen waarvan ik geen idee had, dat daar spieren zaten.

Zo en vandaag weer een mijlpaal bereikt. Ik ben nu officieel op de helft van mijn stage!!! Wat betekend dat de tijd hier echt voorbij vliegt. Ik heb het nogsteeds super naar mijn zin en zit half te bedenken dat ik mijn reis misschien toch nog even een maandje verleng ofzo, ligt eraan of ik nog ergens leuk reisgezelschap kan vinden, want om nog een maand helemaal alleen op pad te gaan lijkt me niks, en ik ben echt niet van plan om alleen groep tours te gaan doen. Maarja dat komt allemaal nog wel, heb nog 3 maanden om te beslissen wat het gaat worden. Zo dat was het dan weer voor even

Groetjes Susanne

  • 15 April 2009 - 14:10

    Maris:

    Jammer dat je nog steeds geen Australier aan de haak hebt geslagen, maar je bent toch wat welkomstplekken rijker!

  • 15 April 2009 - 18:55

    Mam:

    hoezo helaas die glowworms, wij gaan ze volgend jaar gewoon in Nieuw-Zeeland bekijken :P Komt helemaal goed dus! Fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad. Ben heel benieuwd naar de foto's. De tijd gaat inderdaad heel snel(vind ik niet zo erg hoor) dus blijf maar lekker genieten daar!

    groetjes,
    mam

  • 19 April 2009 - 09:36

    Hanneke Wiltink:

    Hoi Susanne het gaat je goed zie ik wel.Een beetje verkouden Maar dat kan iedereen overkomen.En de helft van je tijd zit er al weer op.De tijd gaat echt hard. Voor jou ook.Ik ben weer op de hoogte van al je bezigheden . Ik wens je verder een goede tijd nog daar en kijk weer uit naar je volgende update. Groetjes Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australie Stage 2009

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2009

Weer Thuis

30 Juli 2009

Melbourne / Sydney / Brisbane

23 Juli 2009

Great Ocean Road

20 Juli 2009

Adelaide en Kangaroo Island

17 Juli 2009

Alice Springs / Ayers Rock
Susanne

Actief sinds 14 Dec. 2008
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 27738

Voorgaande reizen:

09 November 2013 - 01 November 2014

Nieuw Zeeland

21 Oktober 2012 - 20 Oktober 2013

Working Holiday Australie

12 Januari 2009 - 27 Juli 2009

Australie Stage 2009

Landen bezocht: