Laatste weken stage en Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu Laatste weken stage en Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu

Laatste weken stage en Brisbane

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

10 Juli 2009 | Australië, Brisbane

Op de laatse dag van mijn Q150 kaartje naar Movieworld geweest, helaas maar in 2 attracties gekunnen want het was er echt super druk, tja dat krijg je tijdens de school vakanties. We zijn met zijn allen in de boomstammen attractie geweest, nu wel open, komen we bovenaan de eerste helling, word de attractie tijdelijk stopgezet, 10 minuten gewacht en waarop, een plastic beker die iemand voor ons kwijt raakte en een meisje dat boven zat bij ons makkelijk had kunnen pakken, maar nee die bleef zitten totdat een monteur langs kwam. Daarna konden we gelukkig weer verder. En Laurenz en ik zijn samen in Superman Escape gegaan, 90 minuten wachtrij, we schoten redelijk aan het begin tussendoor en hebben maar 45 minuten gewacht.

In het weekend ben ik met mijn collega Jo en wat vrienden van haar weg geweest. Op zaterdag een auto gehuurd en richting noorden gereden. Onderweg een toeristische route genomen door de glasshouse Mountains, raar gevormde bergen die in 1 keer opdoemen in een vlak landschap. Daar zijn we een paar keer gestopt voor wat kiekjes en weer doorgereden. Helaas waren we door de spits in Brisbane wel vrij laat weg en kwamen we in Hervey Bay, waar onze backpackers was, pas tegen zonsondergang aan. Even lekker wat gegeten en daarna als voorbereiding op de dag erna, Mary Poppins gekeken.

Op zondag was er namelijk een Mary Poppins Festival in Maryborough, het stadje waar de schrijver van het verhaal geboren is. Er was een optocht van Mary Poppins figuren (en een paar die daar niks mee te maken hadden zoals een walvis en een vogelverschrikker, die erg grappig om te bekijken was en er werden liedjes gezongen uit de film. Verder hadden ze een nanny en schoorsteenveger uitdaging voor volwassenen en kinderen, echt heel grappig om te zien. De nanny’s moesten met een kinderwagen zo snel en proper mogelijk, dus zonder te rennen, naar het einde van de straat lopen. De schoorsteenvegers moesten zo gek mogelijk dansen terwijl ze aan het vegen waren. Verder liep er ook een admiraal Boom rond die ieder uur een kanon afschoot. Verder hebben we nog een korte cruise over de Mary rivier gedaan en daarna zijn we weer terug naar Brisbane gereden.

Deze week was het dan zover, mijn laatste stagedag!! Na 25 weken hard werken kon ik mijn taken overdragen aan Amy en heb ik tijdelijk afscheid genomen van mijn collega’s. Mijn echte afscheidslunch houden we op mijn verjaardag, die ik dit jaar dus in Brisbane vier!! Toch best raar om naar 25 weken in een keer uit te kunnen slapen door de week, naja uitslapen (later als 8 uur is het nog niet geworden).

Op woensdag heb ik de hele dag op Harrison gepast. Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat Wendy 19 is en niet overal hulp bij nodig heeft. Hij moet iedere dag 2 pagina’s schrijven om zijn handschrift te verbeteren en het is nogal een klus om hem aan het schrijven te krijgen, hij lijkt het namelijk eerder als een straf te zien dan een taak waar hij in 10 minuten klaar kan zijn. Eerst duurde het een half uur voordat we een onderwerp hadden, en uiteraard gaat hij dan toch voor het eerste onderwerp dat we gekozen hadden. Na ongeveer 3 uur ploeteren had ik hem dan toch 2 kantjes vol laten schrijven en konden we weg. Ik had hem uiteindelijk omgekocht door te beloven dat als hij klaar was we naar KFC zouden gaan. Zo gezegd zo gedaan, met de bus naar de stad en daar bij de KFC lekker gegeten. Daarna zijn we naar een fun house gegaan met allerlei arcade games en daar hebben we het grootste gedeelte van de middag gezeten, tot het tijd was om naar huis te gaan.

Donderdag had ik eindelijk tijd gevonden om naar de Australia Zoo te gaan. Iets wat je zeker moet doen als je in Australie bent, de Zoo van Steve Irwin bezoeken. Uiteraard zijn de meeste beesten daar krokodillen en reptielen, maar verder hebben ze ook een hoop Australische en Aziatische dieren. Er was ook een show in het beroemde Crocoseum. Ze beginnen klein met slangen en Australische vogels en daarna was het tijd voor de krokodillen. En omdat het vakantie is hier werd die show opgevoerd door de Irwin familie, Terri de vrouw van Steve was voornamelijk de krokodil Mossman aan het voeren en liet hem uit het water springen naar voedsel. Maar ook Bindi (10 jaar oud) mocht van haar moeder Mossman even voeren, het zoontje Robert was er nog te jong voor, maar hij was wel de hele tijd in de ring bij de krokodil. Verder kon je er olifanten voeren en op de foto met verschillende beesten. Er was een show met de tijgers waarin je het speeluurtje kon bekijken de voedertijd van verschillende dieren.

Vandaag de laatste boodschappen gedaan, want morgen is het zover, dan begint mijn eind trip door Australie!!! :d Ik vertrek morgen per vliegtuig naar Alice Springs waar ik nog een halve dag rond kan kijken. Op zondag begin ik aan een Ayers Rock tour van 3 dagen waar ik in de open lucht ga kamperen in zogenaamde swags. Op woensdag de dag nadat ik terug kom van mijn Ayers Rock tour ga ik met de bus naar Coober Peddy, en ondergronds stadje waar de opaal mijnen liggen en een dag later verder naar Adelaide. Op vrijdag heb ik daar een dag vrij en de zaterdag erop, 18 juli vertrek ik op een 2daagse tour naar Kangaroo Island. Dan heb ik maandag 20 juli weer vrij in Adelaide en vervolg ik mijn reis op dinsdag met een Great Ocean Road tour van 3 dagen naar Melbourne. In Melbourne ben ik dan tot zondag 26 juli waar ik halverwege de dag verder vlieg naar Sydney en daar zit ik dan tot en met 28 juli, wanneer ik in de avond weer terug naar Brisbane vlieg. Kortom ik doe vrij veel in 2 ½ week.

Hopelijk kan ik binnekort weer updaten na mijn eerste tour.

Groetjes Suus

  • 10 Juli 2009 - 14:23

    Mam:

    een fijne reis en geniet er van!!!

    xxx mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australie Stage 2009

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2009

Weer Thuis

30 Juli 2009

Melbourne / Sydney / Brisbane

23 Juli 2009

Great Ocean Road

20 Juli 2009

Adelaide en Kangaroo Island

17 Juli 2009

Alice Springs / Ayers Rock
Susanne

Actief sinds 14 Dec. 2008
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 27715

Voorgaande reizen:

09 November 2013 - 01 November 2014

Nieuw Zeeland

21 Oktober 2012 - 20 Oktober 2013

Working Holiday Australie

12 Januari 2009 - 27 Juli 2009

Australie Stage 2009

Landen bezocht: