Kea, Maui, United, Britz, Alpha en Mighty - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu Kea, Maui, United, Britz, Alpha en Mighty - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu

Kea, Maui, United, Britz, Alpha en Mighty

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

21 December 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Inmiddels zijn Mark en ik alweer een maand in Nieuw Zeeland en aan het werk. We werden met open armen ontvangen op onze eerste dag, onze reputatie vanuit Australië was ons al vooruit gegaan.

Mark is opgenomen in de panelshop en mag campers die jarenlang door klanten zijn misbruikt gaan repareren voordat ze worden verkocht. Dit is een nogal secuur klusje want de prijs van deze tweedehands campers liegt er niet om, kleine busjes kosten al gauw NZ$ 25.000 en de grotere campers al ruim NZ$100.000. Zelfs met 200.000km op de teller. Het is een klein clubje achter het hoofdgebouw dat het vergeten hoekje van THL Christchurch word genoemd. Maar dat lijken ze zelf niet erg te vinden.

Zelf ben ik net als in Australië ook nu weer in customer service werkzaam. Ik vang voornamelijk klanten op die aan hun vakantie beginnen en de camper op komen halen. De eerste 2 weken was het nog even behoorlijk wennen want hier wordt heel anders gewerkt dan in Australië, maar het is hier een stuk beter georganiseerd. Het grootste punt voor mij was om de campers van United en Alpha te leren kennen omdat deze niet in Australië te huur zijn. Deze zijn qua opzet toch net weer wat anders en eerlijk gezegd vind ik ze fijner opgezet dan de andere campers. Ook het feit dat alle campers hier met verwarmingen komen i.p.v. airconditioning moest ik nog even aan wennen. Inmiddels weer een ster in het achteruit inparkeren van campers en al heel veel Nederlanders voorbij zien komen. Het is hier duidelijk een vakantieland voor Nederlanders, er komt iedere dag minstens 1 familie voorbij, meestal 3 a 4. Dus mijn Nederlands lijdt er nog niet al te veel onder.

Ook met onze collega's kunnen we het erg goed vinden. En omdat het bijna kerst is hadden vanuit werk ook meteen een kerstfeest om naartoe te gaan. Deze werd in een dierentuin, Orana Park gehouden. Na het werk verzamelde iedereen zich bij de ingang en begonnen we vast met een drankje in de zon. Toen iedereen er was stapten we met zijn allen in een treintje en de bus om een ronde door het park te maken. Onderweg stopten we bij een aantal dieren die voor ons gevoerd werden. Het meest indrukwekkend was de stop bij de neushoorns. We mochten behoorlijk dichtbij die beesten komen, waardoor ze nog indrukwekkender werden. En we mochten giraffen voeren wat ook een erg leuke ervaring was. Na de rondleiding genoten we van een heerlijk buffet en dessert en konden we gezellig samen kletsen. Al met al een geslaagde avond.

Zoals jullie al horen is het geen straf om te starten met werk hier. Het heeft ons al een aantal vrienden opgeleverd en daarnaast een keukenkast voor ons busje. Deze zijn we zelf op aan het knappen, maar daar volgt later meer over. Op het werk gaat het een interessant begin van het nieuwe jaar worden als de branch gaat verhuizen. Eind januari moeten we het huidige gebouw uit en gaan we verspreid over 3 locaties in de buurt werken. Ben benieuwd hoe soepel dat gaat lopen, maar dat horen jullie te zijner tijd wel.

Ook hebben we in de tussentijd een kamer gevonden waar we de komende 4 maanden zullen wonen. Het is in een sharehouse dat we delen met een koppel uit Ierland en nog een kiwi. De kamer is lekker luxe met een eigen badkamer en klein keukentje waar we ons ontbijt en lunch kunnen maken. Het kwam met inboedel dus we hoefden ook geen bed of kast te kopen. Verder is er een gezamelijke keuken en woonkamer en een patio voor het huis. Ook hebben we een parkeerplaats achter het huis voor het busje. We kunnen het goed vinden met onze huisgenoten, wat wel zo fijn is, en ook zij beginnen vroeg in de dag op hun werk dus het is in ieder geval rustig 's avonds.

Mijn volgende blog volgt waarschijnlijk in het nieuwe jaar, wij hebben in ieder geval kerstavond en de eerste kerstdag vrij evenals nieuwjaar dus we gaan het hier ook uitgebreid vieren. En daarnaast zijn Mark en ik op 30 december 1 jaar samen en gaan we dat ook uitgebreid vieren.

Bij deze wens ik iedereen alvast fijne feestdagen en een gelukkig 2013!

• 21 December 2013 - 12:15

Mam:

hoi Susanne en Mark
    Fijn dat het jullie zo goed bevalt in Christchurch. Leuke woonplek gevonden, leuk werk en gelijk een leuk uitstapje. Goed begin! Nu het weer nog, maar regen hoort er daar ook bij vrees ik.
    Alvast proficiat met jullie jubileum :) en voor jullie twee ook heel fijne feestdagen en een geweldig 2014!
    groetjes xxx

• 21 December 2013 - 20:09

Corrie:

Hoi Susanne,
    Bedankt voor je mooie verslag en de foto's. En natuurlijk de kerstkaart.
    Alweer een maand daar, wat vliegt de tijd. Zo te lezen, hebben jullie al een goede start gemaakt.
    Wij wensen jullie alle goeds voor het komende jaar.