Het campertje - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu Het campertje - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu

Het campertje

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

29 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Akaroa

De tijd vliegt hier voorbij, inmiddels alweer ruim 2 maanden in Christchurch en we hebben het nog steeds erg naar ons zin hier.

Ook hebben we nu al een tijdje ons eigen campertje, een Nissan Caravan uit 1989. Bijna een oldtimer te noemen, maar hij rijdt nog prima met zijn 4 versnellingen en topsnelheid van 70km per uur. We hebben haar gekocht van een Duits backpacker koppel dat op het punt stond Nieuw Zeeland weer te verlaten. Vrij snel na onze aankoop besloten we dat we er een dingen waren die we moesten aanpassen. En in de afgelopen 2 maanden zijn we hier dan ook volop mee bezig geweest.

Een van de eerste aanpassingen was dat we het keukenkastje dat er in zat eruit hebben getrokken want we konden via werk een keukenkast krijgen waarin we veel meer op konden slaan. En nog beter die kast kregen we gratis omdat er een beetje waterschade aan was. Na een paar aanpassingen aan het kastje, onder andere een stuk er onder uit gezaagd past het nu perfect in ons campertje. We hebben daarnaast nog een hele waslijst aan klusjes voor de camper. We gaan de gordijnen vervangen want die zien er echt slecht uit. Daarnaast hebben we ook het bed dat achterin zat eruit getrokken want dit was behoorlijk door aan het buigen. Het tapijt dat ze in de camper hadden zitten zag er uit alsof het in de laatste 20 jaar niet meer was schoongemaakt dus ook dat is eruit getrokken.

En nu is aan ons de taak om alles weer op te bouwen. Gisteren tijdens onze vrije dag hebben we multiplex platen in de vloeg gelegd en die heb ik helemaal zelf met een boor en schroeven aan de vloer van de camper vast gezet (tot grote hilariteit van Mark). En vandaag hebben we daar bovenop een laag gelegd, hoewel we pas de helft hebben kunnen vast lijmen aan de vloer omdat we de grootte een beetje onderschat hadden. Dus dat wordt volgende week vervolgd.

In de tussentijd zijn Mark en ik voor het eerst weg geweest met ons campertje. Dit deden we voor het bed eruit was getrokken zodat we het uit konden testen. Aan het einde van de werkdag zijn we meteen vertrokken naar Akaroa in de Banks Peninsula. Dit plaatsje staat bekend om zijn Franse invloeden en omdat de grootste populatie Hector dolfijnen hier leeft. De weg naar Akaroa was vrij bochtig maar gaf schitterende uitzichten en de Top 10 camping waar we verbleven had een mooi uitzicht over Akaroa. De volgende ochtend hebben we lekker ontbeten en Mark dacht vriendjes te maken met een eend. Alleen zodra hij deze voerde kwamen er binnen 60 seconden nog eens 20 bij. Om van de eenden af te komen zijn we op ons gemak het dorpje in gewandeld en hebben we een Harbour Cruise gedaan bij Black Cat Cruises. Die was echt super, we hebben een heleboel Hector dolfijnen gezien, vooral veel jongen met hun moeder. Hector dolfijnen zijn de kleinste dolfijnen soort en je vindt ze alleen in Nieuw Zeeland. Ook een paar penguins gezien en zeehonden. Na de cruise lekker door het dorpje gewandeld en naar de Akaroa Fudge shop gegaan waar we lekker fudge hebben geproefd.

Onze laatste dag hebben we een ritje gemaakt langs de kust van de Banks Peninsula en via de scenic route terug naar richting Christchurch. Deze route voerde ons langs de top van de bergen in de peninsula en gaf ons schitterende uitzichten terug over Akaroa en de oceaan. Wel moesten we het met ons campertje rustig aan doen en zelfs onderweg een paar keer moeten stoppen om de motor af te laten koelen. Maar ach we hadden alle tijd.

Zoals jullie zien is het nog een behoorlijk project om dit allemaal gedaan te krijgen, gelukkig hebben we ook nog een paar maanden voor het contract bij THL afloopt dus dat komt goed.

Hieronder volgt in ieder geval een foto impressie van de veranderingen in de camper tot dus ver. En uiteraard ook een paar uit Akaroa.

• 29 Januari 2014 - 09:53

Mam:

hoi Suus en Mark
    Wauw, dat zit in de familie. In navolging van je opa en vader ook aan een campertje klussen, geweldig! Maar waarom is daar geen foto van? Een hele onderneming, maar de vooruitgang is duidelijk zichtbaar. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
    Fijn dat jullie zo'n leuk weekend hebben gehad in Akaroa. Nu nog foto's van de dolfijnen en dan vooral de jonkies.
    Klus en geniet ze! xxx

• 29 Januari 2014 - 17:36

Pap:

Een hoop werk, ik weet er alles van! Laat de radiateur en de thermostaat maar eens nakijken!

Succes