Einde NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu Einde NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu

Einde NZ

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

19 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zo en toen was de tijd in Nieuw Zeeland over voorlopig. Wat hebben we een hoop gezien en gedaan het afgelopen jaar en toch zijn er nog een aantal dingen op ons verlanglijstje. De laatste 2 weken waren voornamelijk opgezet om onze zaken hier af te handelen. Ons campertje hebben we netjes door verkocht aan een paar Franse jongens die er vast veel plezier mee gaan hebben. Het heeft uiteindelijk nog 6 dagen geduurd voor ze de financiën rond hadden, maar het is gelukt. Dit betekende dat ik een week alleen in Auckland heb doorgebracht. Mark moest terug naar Christchurch om daar een kleine ingreep aan zijn rug te laten doen omdat zijn zenuw bekneld zat. Dit is verder gelukkig allemaal goed gegaan, maar het betekende dat ik Auckland achter bleef om de betaling met de jongens af te ronden. Omdat zij met hun bank in Frankrijk moesten communiceren en ze daar die week ook nog eens 2 nationale feestdagen hadden heb ik tussendoor nog even in Auckland rondgekeken. Met name heb ik het Auckland museum bezocht. Dit museum was erg groots en goed opgezet. De beneden verdieping gaf een inzicht in de volkeren van de pacific en hoe de Maori in Nieuw Zeeland terecht zijn gekomen, gevolgd door ons Europeanen. De volgende verdieping ging over hoe het land gevormd is en de invloed van vulkanen op Nieuw Zeeland. Je kon zelfs een uitbarsting meemaken in een simulatie. En ten slotte ging de 3de verdieping over de oorlogen waarin Nieuw Zeeland betrokken is geweest en was het tegelijkertijd een herdenkingsplaats voor de militairen die daarbij zijn omgekomen.

Nadat de betaling met de jongens eindelijk was gelukt heb ik de bus naar Wanganui gepakt, dit omdat Mark tegelijkertijd met een camper vanuit Christchurch onderweg naar het Noord Eiland was. Uiteindelijk hadden we het goed op elkaar afgestemd want hij arriveerde slechts 5 minuten na mij in Wanganui. Van hier uit zijn we terug naar het noorden, Northlands gereden. We hadden een paar dagen voor de camper ingeleverd moest worden en wilden graag wilde kiwi's spotten in Trounson National Park. Hiervoor hadden we een nachtwandeling geboekt met gids die ons door het park meenam. We konden mannetjes naar vrouwtjes horen roepen en het antwoord van de vrouwtjes, maar ze lieten zich helaas niet zien. Iets waar we een keer voor terug moeten komen. Omdat het weer aan de westkust verslechterde zijn we naar de bay of Islands gereden waar we de ferry naar Russell namen. Dit dorpje stond vroeger bekend als de Hellhole van NZ omdat het de eerste haven was die werd aangedaan, maar tegenwoordig is het Romantic Russell. Dit plaatsje was zelfs de originele hoofdstad ten tijden van het Waitangi verdrag. Vanwege de ingreep aan Mark zijn rug konden we geen rondvaart maken, maar we hebben wel van het uitzicht genoten en een paar strandjes bezocht.

Vervolgens was het tijd om weer terug naar Auckland te keren. Nog 1 nacht in de camper doorgebracht in een Doc site lekker naast een mooi strand en toen de camper ingeleverd. Vanacht onze laatste nacht in Nieuw Zeeland in een airport hotel en morgenvroeg naar de luchthaven. We vliegen met een tussenstop in Brisbane door naar Singapore waar het volgende avontuur op ons zit te wachten, een trektocht van 3 maanden door Zuidoost Azië!

Helaas zit het er voor nu op hier in NZ, maar ik weet zeker dat we hier ooit nog een keer terug komen. Dit land is te mooi om weg te blijven en het voelt enorm als thuis hier.

• 19 November 2014 - 09:30

Mam:

Tja, afscheid van Nieuw-Zeeland maar weer een nieuw avontuur tegemoet!
    Een goede reis en heel veel plezier in Azië. Groetjes XXX