Darwin - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu

Darwin

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

29 Augustus 2013 | Australië, Alice Springs

Zo, zit ik aan boord van de Ghan op weg naar Alice Springs als ik me ineens realiseer dat het nu wel heel lang geleden is sinds ik mijn blog heb geupdate. Dus bij deze.

In Darwin ben ik uiteraard voornamelijk bezig geweest met werken bij Britz. In het kantoor was het altijd erg gezellig en ook na werktijd gingen we regelmatig samen de kroeg in. Op onze vrije dagen zijn Mark en ik op verschillende plaatsen in Darwin geweest.

We hebben het Australian Aviation heritage museum bezocht waar ze een hele collectie vliegtuigen hadden staan. En ook aan de Defense of Darwin Experience, een interessant museum over de bomaanslagen tijdens de Tweede Wereld Oorlog in Darwin. Door heel Darwin zijn nog verschillende bunkers en opslagplaatsen uit deze tijd te bewonderen. Zo ook de Oil Storage tunnels waar tijdens de oorlog een grote voorraad olie was opgeslagen. Nu is het een museum met foto's uit de oorlog.

Ook hebben we een bezoek gebracht aan Crocodylus Park. Dankzij Britz mochten wij hier gratis naar binnen omdat wij het park aan onze klanten promoten. In het park draaide het, hoe kan het ook anders, voornamelijk om krokodillen. Een paar keer per dag doen ze daar een voedering van de krokodillen en je mag ze als bezoeker daarmee helpen. En aan het einde van de ronde mochten we ook een kleinte vasthouden. En daarbij had ik een beetje pech omdat mijn krokodil net had gepoept en dus nog vies was aan de onderkant en daarnaast ook een kakatoe besloot dat ik mijn haren moest wassen en daarom maar op mijn hoofd scheet. Kortom t was wen van die dagen. Daarnaast had de zoo ook een paar andere diersoorten als kangaroes, hagedissen, tijgers, leeuwen en apen.

Ook hebben we nog een paar keer een bezoek gebracht aan de Mindyl Beach markets waar we lekker hebben rondgestruind. Heerlijk gegeten iedere keer en genoten van de straatartiesten. Vlakbij Mindyl Beach liggen ook de Charles Darwin Botanical Gardens. In deze tuinen vonden we een aantal schitterende bloemen in bloei en hebben we lekker een dag rond gewandeld. Iets verderop lag ook het Museum and Art Gallery of the Northern Territory. In dit museum hadden ze veel Aboriginal kunst hangen en daarnaast werd een groot gedeelte gewijd aan de cycloon Tracy die op Eerste Kerstdag in 1974 de stad verwoeste. Er was zelfs 1 kamer waar ze in het donker een opname afspeelden van stormgeluiden van die dag.

Mijn verjaardag heb ik ook in Darwin gevierd en hoewel ik die dag moest werken is het toch een erg speciale dag geweest. Van mijn baas, Dutchy, kreeg ik een brownie met een kaarsje. En toen ik terug kwam bij de tent bleek dat Mark deze feestelijk had versierd met ballonnen en een slinger. Hij had zelfs een taart, Hello Kitty, en een bos bloemen voor me gehaald!

De laatste week in Darwin zijn we naar een hostel verhuisd om ook 's avonds nog van de stad te kunnen genieten. Met name nog wat rond gewandeld op de Esplanade en daar nog een klein strandje ontdekt waar je een hele mooie zonsondergang kon zien. Mark is afgelopen weekend 27 uur het land uit geweest, naar Singapore, omdat zijn Working Holiday visum bijna verloopt. Hij wil het verlengen met een toeristen visum voor 1 maand, maar daarvoor mag je niet langer dan 12 maanden onafgebroken in Australië verblijven. Dus door een bezoek te brengen aan Singapore is hij niet 12 maanden aan eengesloten in Australië. Terwijl hij daar zat ben ik met een paar collega's naar de Darwin Rodeo geweest. Wij hadden van Dutchy gratis kaartjes gekregen omdat hij aan de rodeo mee deed. De sfeer daar was best gezellig, maar een beetje amateuristisch opgezet. Wel ontzettend genoten van het optreden van Dutchy, hij moest met een partner een kalf vangen en hij miste.

Mijn laatste avond in Darwin hebben we in stijl afgesloten. Mark nam me mee naar een Grieks restaurant en we hebben gezellig nog even een drankje gedaan in de kroeg.

Inmiddels ben ik dan aangekomen in Aice Springs na een ongeloofelijke reis met de Ghan, maar dat volgt in mijn volgende blog.

Groetjes Suus

  • 29 Augustus 2013 - 08:26

    Wendy:

    Hazus!

    Lekker dat je even de tijd had om te updaten. Nja even......wat een reis!
    Fijn dat je goed aangekomen bent in Alice Springs!
    Veel plezier daar!

    Xxx jezus

  • 29 Augustus 2013 - 18:32

    Mam:

    hoi Suus

    Da's wel poeppech zeg! Gelukkig ook nog leuke dingen meegemaakt in Darwin en aardig wat gezien.
    Komt wel machtig over die Ghan als je zo de foto ziet. Ik ben heel benieuwd naar je volgende verslag en foto's.
    Veel plezier bij Uluru!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Susanne

Actief sinds 14 Dec. 2008
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 27763

Voorgaande reizen:

09 November 2013 - 01 November 2014

Nieuw Zeeland

21 Oktober 2012 - 20 Oktober 2013

Working Holiday Australie

12 Januari 2009 - 27 Juli 2009

Australie Stage 2009

Landen bezocht: