Adelaide, Melbourne en Australia Day - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu Adelaide, Melbourne en Australia Day - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu

Adelaide, Melbourne en Australia Day

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

01 Februari 2013 | Australië, Melbourne

Zo de afgelopen weken zijn weer voorbij geraced. De tijd gaat hier veel te snel. Inmidels werk ik dus in Melbourne en blijf ik hier een poosje zitten. Maar voordat ik daarover begin zal ik mijn tijd in Adelaide eerst bespreken.

De eerste dag in Adelaide ben ik met Nick de stad een beetje gaan verkennen. Allereerst zijn we naar het Harbourfront van Adelaide gegaan waar we wat hebben rondgewandeld. Daarna zijn we de Adelaide Hills in gereden van waaruit je een schitterend uitzicht hebt op de stad. Toen terug naar het hostel en uitpuffen want het was echt gruwelijk heet, 39 graden. De volgende dag ben ik met Daan, een andere Nederlander naar de Adelaide Zoo gegaan. De hoofdreden was dat ze daar panda's hebben en daar hebben we dan ook lang naar staan te kijken. Uiteraard hebben we ook een ronde gemaakt langs alle andere dieren zoals de tijgers, penguins en koala's. 'S avonds met de nachtbus naar Melbourne in de staat Victoria.

In Melbourne heb ik de eerste paar dagen verbleven in het YHA Central dichtbij de treinstations en de rivier. In die dagen met name gezocht naar een woonplek voor de komende maanden en natuurlijk mijn sollicitatiegesprek bij THL (Maui, Britz, Backpacker, Mighty en Kea Campers). Beide gingen goed op na 4 dagen in Melbourne had ik een baan en een sharehouse gevonden.

My sharehouse ligt in West Footscray ten westen van het centrum van Melbourne en op 20 min lopen bij mijn werk vandaan. het is een vrijstaand huis dat ik deel met nog 2 meiden, Sarah en Theresa. We hebben allemaal een eigen slaapkamer en ik deel een badkamer met 1 van hen. Daarnaast hebben we een woonkamer, keuken en waskamer. De achtertuin is niet echt een achtertuin te noemen omdat deze vol staat met onkruid. De woonkamer heb ik eigenlijk ook voor mezelf aangezien zowel Sarah als Theresa een eigen tv hebben in hun slaapkamer. Ik kan het met beide goed vinden en het is fijn om na een lange werkdag iemand te hebben om even mee te kletsen.

Ook mijn werk bevalt me erg goed. Mijn functie is die van Customer Service wat inhoud dat ik de klanten help bij het ophalen en inleveren van hun camper. Ik regel de betalingen, kijk de camper na op schade en leg aan de klant uit hoe alles werkt. Daarnaast hebben we ook ooit voorbijgangers die even komen kijken en prijzen opvragen voor een camper. Het is erg grappig om nu een keer aan de andere kant van de balie te staan, maar gelukkig had ik dankzij mijn ervaring bij Travelhome weinig moeite om dit te leren. Veel klanten zijn Nederlands en vinden het fijn om geholpen te worden door een Nederlander geholpen te worden. En ik heb de kans mijn talenkennis wat uit te breiden omdat ik regelmatig Duitse klanten help en zij niet allemaal Engels spreken. Mijn collega's zijn ook erg aardig en we hebben veel lol samen tussen het werken door.

Op mijn vrije dagen ben ik de buurt een beetje aan het verkennen. Footscray en omgeving is een aaneenschakeling van woonwijken in een industrieel gedeelte van de stad. Gelukkig ligt het treinstation dichtbij en daarmee ben ik binnen een half uur in het centrum. Op 19 januari ben ik een dag bij de Australian Open gaan kijken. Met mijn kaartje kon ik overal komen behalve in de 2 grootste arena's waar de belangrijke wedstrijden en finales werden gespeeld. Echt een circus daar binnen. Veel sponsoren waren er die gratis producten en promo speeltjes uitdeelden en leuke foto's namen van iedereen. Ook genoten van een aantal wedstrijden, met als hoogtepunt de mannen dubbel kwartfinale van Haase en Sijsling die ze ruimschoots wonnen.

Op 26 januari was het Australia Day! De nationale feestdag van Australië waarop iedereen uit zijn dak gaat. Overdag waren er verschillende markten in de stad en een aantal concerten. Ik had afgesproken met Nadine, een meisje dat ik in Brisbane had leren kennen in mijn eerste week. Samen zijn we vanuit het centrum naar Government House gelopen. Onderweg hebben we een schaapshond demonstratie gezien en verschillende oldtimers. Er stonden zelfs MG's en Mini's tussen. Voor Government House hebben we een lange tijd in de rij gestaan, dit gebouw is namelijk de woning van de gouveneur van Victoria en alleen op Australia te bezichtigen. Daarna zijn we terug gelopen naar Federation Square waar we een gratis concert hebben bijgewoond van Chance Waters en Diafrix. Toen was het tijd voor Nadine om te gaan en ik ben gebleven en heb daar de dames finale van de Australian Open gekeken en het Australia Day vuurwerk.

De dag erga moest ik werken, maar na mijn werk ben ik met Nick Wiltink weer baar Federation Square gegaan, dit keer voor de mannen finale van de Australian Open. Het plein zat echt bomvol met kijkers en de sfeer was erg goed! De afgelopen week weer een aantal dagen gewerkt en ook dit weekend mag ik weer. Een nieuwe update kan even op zich laten wachten, dat hangt af van mijn weekenden en vrije tijd. Groetjes Suus

  • 01 Februari 2013 - 07:04

    Wendy & Gijs:

    Fijn dat het werken zo goed bevalt en je lekker op je plekje zit! Wij zien nog steeds groen! ;-) Gelukkig is het hier al wat minder koud zoals je weet. Geniet er nog maar lekker van en ik spreek je snel weer! X jezus

  • 01 Februari 2013 - 10:15

    Mam:

    Hoi Suus, heerlijk als alles goed gaat :) Je hebt wel weer enorm geboft, een leuke baan en een leuk huis. Ook fijn om even niet uit een koffer te leven! Leuk voor je om Australia Day op een andere manier mee te maken dan 4 jaar terug in Brisbane. Daar deden ze veel gekker, wat waren het ook al weer voor races, met kakkerlakken of zo. Ik zag ook maar weinig mensen in de Australische kleuren. En de Australian Open gezien, nu op naar de Melbourne Grand Prix!
    Een fijne tijd daar, groetjes xxx

  • 01 Februari 2013 - 12:19

    Maris:

    Deze update had je me grotendeels al gegeven! Blij dat het allemaal nog zo bevalt en blijf genieten! Die werkervaring staat ook weer leuk op je CV :)!

  • 01 Februari 2013 - 16:58

    Simone Zeelen:

    veel avonturen, leuk al die dingen die je normaal niet zo 1-2-3 meemaakt, en je baan en je huisje, moet je hier in Nederland eens om komen lukt je nooit zo. en het weer, vorige week klaagden we nog over de sneeuw en de kou en nu regent het al dagen aan een stuk, weet niet wat ik prettiger vind, dus geniet lekker nog even vind het leuk je te volgen. Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Susanne

Actief sinds 14 Dec. 2008
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 27727

Voorgaande reizen:

09 November 2013 - 01 November 2014

Nieuw Zeeland

21 Oktober 2012 - 20 Oktober 2013

Working Holiday Australie

12 Januari 2009 - 27 Juli 2009

Australie Stage 2009

Landen bezocht: