Singapore en de eerste dagen Brisbane - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu Singapore en de eerste dagen Brisbane - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu

Singapore en de eerste dagen Brisbane

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

28 Oktober 2012 | Singapore, Singapore

Nou de vluchten en overstap in Londen vielen gelukkig mee ondanks wat vertragingen. Uiteindelijk was ik zelfs vrij snel in mijn hostel waar ik na vlug wat te eten maar meteen ben gaan slapen want het blijft toch vermoeiend in een vliegtuig zitten.

De volgende dag had ik heel wat plannen, maar wat bleek de hitte en lucthvochtigheid was veel erger dan ik had verwacht en jahoor heel de middag bij de EHBO in de wachtkamer zitten afkoelen, gelukkig ging het daarna wel wat beter, maar ik heb toch maar halve dagen Singapore kunnen verkennen. Gelukkig heb ik toch bijna alles van wat ik wilde zien kunnen zien. Goed terug naar dag 2 van mijn reis, na het bezoek aan de EHBO heb ik een bezoek gebracht aan Sentosa Island. Dit eiland lijkt net op een Amerikaans pretpark, je moet 1 singapore dollar betalen om over de boardwalk het eiland op te lopen. Er ligt een park genaamd Resort World waar een aantal grote hotels bij elkaar liggen, daarnaast is ook Universal Studios daar te vinden, kun je heerlijk zwemmen op t strand en kun je op het zuidelijkste puntje van continentaal Azië staan, wat ironisch genoeg op een eiland ligt. Om de avond af te sluiten ben ik naar Songs for the Sea gegaan, een toeristen show met speciale watereffecten die niet onderdeden voor de Efteling, maar het verhaal was wel heel simpel en duidelijk meer gericht op de kleinste onder ons.

Dag 3 begon lekker rustig en heb ik voornamelijk doorgebracht in de airconditioning van de hop on hop off bus. Hiermee kon ik lekker op mijn gemak alle dingen die Singapore heeft aan te bieden bezoeken. Mijn eerste stop was bij het Marina Bay Sands hotel dat bestaan uit 3 torens met daar overheen een skydeck waarvan je een schitterend uitzicht hebt op de stad. Als gast van het hotel kun je ook nog een wandeling maken in speciaal aangelegde tuinen of rond dobberen in het zwembad. Daarna door gegaan en uitgestapt bij de Botanische Tuinen van Singapore. Hier heb ik een korte wandeling gemaakt en daarna ben ik met de bus verder gereisd naar Orchard Road waar bijna alle shoppingmalls van Singapore te vinden zijn. Alle grote merken zijn hier gevestigd van Guess tot Louis Vutton en de malls zelf bestaan uit de meeste vreemde vormen. Zo heb ik er ook 1 gezien die me erg deed denken aan de blob in Eindhoven, maar dan groter en nog lelijker. Na een kort bezoekje zonder aankopen ;-) ben ik terug op de bus gestapt en terug gegaan naar mijn hostel.

De reden hiervoor was dat ik nog wat spullen moest omwisselen en even met moeders moest skypen voordat ik naar de Night Safari ging. Naast de Singapore Zoo ligt namelijk nog een dierenpark dat pas zijn poorten opent als het donker is en open blijft tot middernacht. Hierin zijn veel dieren te bewonderen die overdag liggen te slapen, maar juist als het donker is actief worden zoals hyena's, nijlpaarden, vossen, en tijgers. De omheingingen waren heel slim gemaakt waardoor het net lijkt of de dieren overal vrij rond kunnen lopen en als toerist kun je zowel te voet als met een treintje het park rond. Daarnaast hebben ze nog een interactive show waarin een aantal nachtdieren worden getoond en waarin toeristen worden gepest. Hier waren ze trouwens wel heel gemeen in. Er ontstond namelijk allemaal commotie omdat er een dier zou zijn ontsnapt en na wat grappen word er in het publiek uiteindelijk een 5 meter lange boa constrictor het podium op geholpen. Heel veel mensen aan het gillen en vrouwen en kinderen die bang weg renden. Dan vragen ze om een sterke man die even moet komen laten zien wat hij waard is. Hem hangen ze de slang om zijn nek om vervolgens opnieuw commotie te slaan dat er nog een dier is ontsnapt. Hierop rennen alle verzorgers van het podium af en gaan de lichten uit en blijft het slachtoffer alleen met de slang om zich gewikkeld achter. Uiteindelijk komen ze hem dan toch bevrijden, maar ik geloof niet dat die man zich nog een keer vrijwillig een podium op laat helpen.

Op mijn laatste dag in Singapore ben ik met de hop hon hop off bus en de hop on hop off boot nog wat meer plekken in de stad gaan bezoeken. Met de boot krijg je meteen een hele andere indruk van de stad. Het grootste gedeelte heb ik doorgebracht in Little India waar ik heerlijk langs marktjes heb gezworven. De starten waren rijkelijk versierd en overal was kleur te vinden, in de stalletjes, op de huizen en de bonte kleding van de Indiërs die er rond liepen. Toen ik hier genoeg had gezien ben ik op de bus gestapt en verder gereden naar Chinatown waar ik op mijn gemak het Chinese Heritage Museum heb bezocht. Hier lieten ze het leven van de Chinese immigranten in Singapore zien van vroeger tot ongeveer de jaren 50 toen dingen beter begonnen te worden. Na nog een laatste ronde over de chinese markt ben ik mijn koffer op gaan halen en naar de luchthaven gegaan. Klaar voor mijn volgende avontuur: Australië.

De vlucht verliep niet geheel vlekkeloos maar ik ben ermee in Brisbane gekomen. De transfer naar het hostel was netjes geregeld en al rijdend door de straten van Brisbane herkende ik al heel snel plaatsen waar ik eerder was geweest. De eerste dag verder vrij weinig gedaan zodatbik een beetje bij kon slapen, wat nog enigzins een uitdaging was want het hostel ligt langs het spoor, maar verder is het een geweldig hostel

Gisteren ben ik gezellig op stap geweest met Priya, een vriendin die ik ken uit Vancouver, en samen met haar vader heb ik ze Brisbane laten zien. We hebben lekker gewandeld langs Streets Beach op South Bank, waar we ook op de markt hebben rond gekeken. Daarna zijn we een eind gaan varen over de rivier met de citycat en hebben zo lekker genoten van de zon en het uitzicht. Eenmaal terug in het centrum zijn we naar de Queen street mall gegaan waar we lekker hebben gegeten. Als afscheid nog een drankje gedaan in een pub en op 3 november als ze nog een dag in Brisbane zijn gaan we naar het Lone Pine Koala Sanctuary, want Priya had in de afgelopen 3 weken nog geen koala's gezien.

Zelf blijf ik in ieder geval nog tot 5 november in Brisbane en vanaf morgen ga ik op zoek naar werk.

Tot de volgende update xxx Suus

  • 28 Oktober 2012 - 09:18

    Wendy:

    Klinkt allemaal niet verkeerd! Leuk dat je Priya al gezien hebt! Succes met de banenjacht en we spreken je snel weer! Xxx Wendy & Gijs

  • 28 Oktober 2012 - 10:35

    Tante Yvonne:

    leuk verslag. alleen jammer van die ehbo. goede reis verder en veel plezier

  • 28 Oktober 2012 - 13:42

    Mam:

    Toch al aardig wat meegemaakt in een week tijd!
    Nu helemaal op je plek in Brisbane. Doet me een beetje aan Corfu denken, al dat paars. Het hostel met zwembad bevalt goed hoorden we zojuist via facetime :) brrr hier heeft het gevroren ;p
    Succes met je zoektocht naar een baantje en we horen het wel weer xxx mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Susanne

Actief sinds 14 Dec. 2008
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 27751

Voorgaande reizen:

09 November 2013 - 01 November 2014

Nieuw Zeeland

21 Oktober 2012 - 20 Oktober 2013

Working Holiday Australie

12 Januari 2009 - 27 Juli 2009

Australie Stage 2009

Landen bezocht: