Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Susanne Geenen - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Susanne Geenen

Blijf op de hoogte en volg Susanne

05 November 2012 | Australië, Brisbane

Zo voordat ik Brisbane verlaat weer een update over mijn dagen in Brisbane.

Het begin van de week ben ik voornamelijk bezig geweest met het aanmaken van een bank rekening, het volgen van een introductie cursus over reizen en werken in Australië en om mezelf te registeren bij medicare zodat ook qua zorgverzekering alles is geregeld.

Op woensdag ben ik naar het nieuwe kantoor van Ecotourism Australia geweest om te kijken hoe het er daar nu aan toe gaat en om nog wat informatie in te winnen. De dames die er nu werken zijn zeker zo gezellig als toen ik er met Kristie en Amy werkte, maar helaas nemen ze geen internationale studenten meer aan voor een stage omdat het te veel gedoe was om de visa te regelen. In ieder geval even gezellig met ze gekletst en een green travel guide gekregen met tour operators in Australie die zijn gecertificeerd.

De donderdag heb ik doorgebracht met een kamergenootje uit Engeland, Amy. Samen zijn we naar South Bank geweest waar we een lekkere frozen yoghurt smoothie hebben gedronken en daarna naar de film Frankenweenie zijn gegaan. Na de film hebben we lekker in het hostel nog wat gegeten en zijnn we terug naar South Bank gelopen om daar in het donker een rit te maken in het Wheel of Brisbane. Hiermee hadden we een schitterend uitzicht over het centrum van Brisbane. Naderhand ben ik nog naar een bijeenkomst van Dutch Brisbane gegaan waar ik gezellig met wat Nederlanders heb gekletst over Australië.

Vrijdag heb ik in het centrum van Brisbane doorgebracht met het regelen van wat laatste dingen zodat ik in Sydney zonder problemen kan gaan werken.

Op zaterdag ben ik met Priya en haar vader naar het Lone Pine Koala Sanctuary geweest. De opvang is nog net zo leuk als 3 jaar geleden en ook deze keer heb ik weer een koala geknuffeld. De koala was nog een joey die bijna 2 jaar oud is en Cinnamon heet. Verder hebben we de tasmaanse duivels in actie gezien, kangaroo's gevoerd en een aantal presentaties bijgewoond. 'S avonds hebben we nog een bezoekje gebracht aan het Treasury Casino in het centrum van Brisbane, helaas niets gewonnen.

Zondag ben ik naar de Redcliffe markets gegaan met Jamie. Lekker tussen de kraampjes rond geslenterd en samen gelunched en bij gekletst. Daarna heb ik nog even over het strand van Redcliffe gelopen en van de zon genoten voordat ik terug ging naar Brisbane.

Vanochtend ben ik uitgechecked bij mijn hostel en later vanmiddag ga ik met Carol, een vriendin die ik in Singapore heb ontmoet, mee naar de Gold Coast en mag ik een paar dagen bij haar verblijven. Daarna reis ik verder naar Byron Bay en Sydney.

Tot de volgende update xxx

• 05 November 2012 - 07:53

Mam:

Leuk, oude bekenden opzoeken en bekende plekken weer te zien.
    Fijn je vanmorgen weer gesproken te hebben en veel plezier aan de gold coast! Stuur maar wat zon deze kant op ;) xxx